Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Ser noget børne serie, syntes det ser ret godt ud er i 4K HDR står der jeg har ændret til 2160 60 hz men ser ikke ret ændret ud…ok prøver det.
Af JornH
Det står der de 3840x2160, ved ikke med de 50 eller 60 hz ser ingen forskel?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis ikke der står HDR, så er det ikke i HDR, jeg prøvede lige en video på You Tube 3840x2160 50 Hz HDR (HLG).

Det er næppe 60 Hz det sendes med, Der må være noget galt hos mig, i følge min konto så har jeg købt premium intet af det jeg har prøvet af film i HDR vises ikke i hverken 4K eller HDR, jeg må kontakte dem i morgen på Mail, de yder ikke telefon support.
Af JornH
Der står HDR men UHD efter på Nokia boksen står det er i HDR

De 60 er fordi jeg ændrede det i indstillinger…
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Radiomanden skrev: 30 okt 2024, 21:11 Mangler 4K HDR på Startrek info darkness, er der andre der også gør. ? Der faktisk ikke 4K HDR på en eneste af de film der har det.? Har naturligvis Premium abonnement.
Prøvede deres Chat, det var totalt ubrugeligt.
Har du læst vores artikel her, hvor vi kommer ind på emnet? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1730189785

Problemet lige nu er at SkyShowtimes funktion til skift mellem SDR/HDR er i udu, men man kan komme ud over det manuelt. Ikke en optimal løsning, men måske værd at prøve indtil de får det fikset i en app-opdatering.
Af JornH
Her efter i nat testede jeg lige mellem de film titler, ved de mange øverst står der 4K HDR og dem i SDR kun 4K, ser man i Info på Nokia boksen. I listen Flatpanels har postet på forsiden.
Af JornH
Ved ikke om andre her bruger Nokia 8000 medie boks, da jeg først prøvede med det program om Bob Marley og så i menuen, var et sted man kunne skifte fra HDR til HDR10 m.m. var flere muligheder, men det menupunkt kan jeg ikke mere finde, selv ved fortsat seeing af det program?

Så lige en Indy Jones film, ser ret godt ud…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Rasmus Larsen skrev: 31 okt 2024, 05:33
Radiomanden skrev: 30 okt 2024, 21:11 Mangler 4K HDR på Startrek info darkness, er der andre der også gør. ? Der faktisk ikke 4K HDR på en eneste af de film der har det.? Har naturligvis Premium abonnement.
Prøvede deres Chat, det var totalt ubrugeligt.
Har du læst vores artikel her, hvor vi kommer ind på emnet? https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1730189785
Jeg bruger Android. Google TV Streameren.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Vil rode med det senere. Var lige ved at skrive en mail til Showtime og høre om det var mit abonnement der var noget galt med, eller hvor fejlen er, men det er så ikke nødvendigt da det skyldes App'en
Af JornH
Ser ud til den Startrek darkness er i HDR, nu fandt jeg den menu, hvad er HGL og hvad er forskellen på HDR10 og HDR10+? Der kan på Nokia boksen skiftes mellem de 3…
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som en midlertidig løsning burde det virke at ændre Indstillinger -> Skærm og lyd -> Dynamisk område og farveformat -> Match dynamic område for indhold -> Altid Dolby Vision.

Så udsendes alt indhold som i en Dolby Vision "container", også på DRTV og TV 2 Play, hvilket ikke er optimalt, men så får man adgang på SkyShowtime. Man kan manuelt skifte frem og tilbage, hvis man orker det.

SkyShowtime må dog helst få udsendt en app-opdatering til både Android og tvOS.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JornH skrev: 31 okt 2024, 11:24 Ser ud til den Startrek darkness er i HDR, nu fandt jeg den menu, hvad er HGL og hvad er forskellen på HDR10 og HDR10+? Der kan på Nokia boksen skiftes mellem de 3…
Det er tre forskellige HDR-videoformat (Dolby Vision er et fjerde).

Prøv HDR10 (uden plus), da det er det format, som SkyShowtime streamer i.

Hvis du ikke har et OLED TV eller LCD TV med mange LED-zoner, så vil jeg dog ikke anbefale se indhold i HDR-format. Det får billigere skærme ud i nogle krumspring, fordi de ikke har skærmhardwaren til HDR, så billedet ofte bliver dårligere.

I får stadig SkyShowtime i 4K SDR selvom HDR-delen ikke kommet igennem
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg har Google Streameren på Auto, så den leverer det format der modtages og som skærmen understøtter, så er det HLG, HDR 10 med eller uden plus eller PQ, så jeg bruger ikke fast format, da der jo bruges forskellige formater.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 47