Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puggie
Jeg skal bruge en LCD skærm og mit budget lægger på ca. 3000.- gerne mindre. Jeg har kigget på diverse 22" og 24" skærme, men ved ikke helt hvad jeg skal gå efter. Jeg vil gerne kunne se to hele sider (ved 100%) i Word eller en internet side samt en Word side osv. Skærmen skal kunne trækkes af mit 7600 Go 256MB (Laptop med DVI), kan den overhovedet trække 1900X1200 egentligt?

Jeg gamer ikke, men arbejder lidt med billeder i ny og næ og er i tvivl om hvorvidt TN er en god løsning for mig... Ved ikke om jeg skal gå efter en PVA i 22" (findes det inden for budgettet?) eller bare tage en TN i 24" inden for budgettet... Jeg synes umiddelbart de 24" appelerer meget pga friheden med at kunne se to hele sider, side om side i Word.

Jeg har kigget lidt på Samsung 245B og Acer 2416...

har i nogle bud eller inputs til 22" vs 24", der er alligevel langt i mellem disse prismæssigt hvis man fx sammenligner de billigste...

NB: Jeg skulle måske lige nævne at jeg har købt en 19" Acer til min HTPC til at se TV på så jeg ikke skal starte projektoren hver gang... Den leverer en god kontrast osv til TV-brug (2000:1). Er generelt rimelig tilfreds med Acer, min første CRT monitor var faktisk også en Acer for mange år siden........ :)
Men kom glad med inputs.
Af jludvig
Vi er nogle stykker der har bestilt skærmen der diskuteres i denne tråd her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 9&start=40

Der kommer for håbentlig snart et par mikro anmeldelser mere i den tråd efter hånden som pakkerne ankommer - det ligner et fantastisk tilbud - især når du siger at du arbejder lidt med billeder - jeg har aldrig set en 24 tommer skærm med PVA panel til under 3000 kroner i hvert fald.

Og du skal ha' en 24 tommer hvis du vil se to A4 sider ved siden af hinanden - du har meget glæde af den større opløsning når du zoomer så meget ud.

ellers er mit indtryk at der ikke er den helt store forskel på billige 24 tommers med TN paneler (de bruger som regel samme paneler) - hvis du ikke har mod på at købe en monitor fra UK.
Af TYBO
Jeg er enig med jludvig....det lyder som den perfekte skærm til dig til prisen.