Til al snak om Android TV og Gogole TV - Google's styresystem til TV-skærme og mediebokse

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Godaften
Jeg vil give mit knap 10 år gamle Samsung smart TV en ansigtsløftning. Tizen styresystemet er trægt og fejlfyldt.

Chromecast funktionen er et must, og min gamle Chromecast virker egentlig fint - men er ikke imponeret over billedet kvaliteten. Når jeg caster fodbold fra tv2 play går der leverpostejsmad i den.

Tænkte den næste nyeste chromecast kunne være en kærkommen ny ven til 520 kr
Men nu siger kollegaer Strong Leap f.eks?

Der er kun to meter mellem router og tv, og chromecasten er faktisk ikke bag tv'et, men gemt lidt nede i en kasse, som tv står på. Måske det vil ændre på det, hvis den kom op.

Er det et krav for fjernbetjening til Strong Leap at boxen står fremme? Tænker den kører bluetooth så nej 🙂

Vil I foretrække chromecast med Google tv til 520 kr eller Strong Leap 3+ til 450?

Sorry lidt rodet indlæg 😅

https://www.proshop.dk/Streamingenheder ... te/3271219
https://www.harald-nyborg.dk/google-chr ... ogle-tv-4k
Nokia, Mi Box, Strong, Shield, Google TV, kan alle det samme, Google TV er den nyeste, og har det nyeste TVOS 14, Har lige skiftet til Google TV fra anden enhed, da den var nogle år gammel.
Allrighty, takker.

Tænker Strong Leap har flere fordele end Chromecasten til 520 kr, da den er billigere og mulighed for ethernet kabel, hvis der stadig går leverpostejsmad i den.
Det bliver aldrig helt skarpt, når jeg caster til min gamle chromecast.

Dog står TV'et knivskarpt, når jeg ser 4K materiale fra tv'et uden chromecast, så det må jo være den, der er flaskehalsen.
Synes også jeg læste, den ikke har så god en antenne...
Har ikke nævnt noget om Chromecast, det er den nye Streamer, den er langt bedre. https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ote/817375
Den gamle Chromecast er udgået, fås kun så længe lager haves hos forhandlerne.
mgala666 skrev: 10 okt 2024, 12:45 Ja, det ved jeg...

Men jeg spørger på den næst nyeste chromecast og Strong.

Jeg gider ikke give 900 kr :)
Kender ikke Strong, har kun haft brugt Shield, Nokia og nu Google Streameren, alle enhederne har også Chromecast,
Dog fælles for dem alle er at det er Android TVOS med stort set identiske brugerflader, Google TV har en lidt anden brugerflade.
mgala666 skrev: 10 okt 2024, 11:47 Allrighty, takker.

Tænker Strong Leap har flere fordele end Chromecasten til 520 kr, da den er billigere og mulighed for ethernet kabel, hvis der stadig går leverpostejsmad i den.
Det bliver aldrig helt skarpt, når jeg caster til min gamle chromecast.

Dog står TV'et knivskarpt, når jeg ser 4K materiale fra tv'et uden chromecast, så det må jo være den, der er flaskehalsen.
Synes også jeg læste, den ikke har så god en antenne...
Husk lige på, at det kun er "Fast Ethernet" på Leap. Altså 100Mbps. Så dit Wi-Fi er højst sandsynligt noget hurtigere
Selv med 100 Mbps, giver det et fint billede med den hastighed, den er mere end rigeligt til UHD.
Der skrives ikke noget om hvilken forbindelse der haves, men selv om signalet skal igennem en væg, burde det ikke have betydning for hastighed, min Router er på den anden side af en bærende væg og min PC er 3 M væk, har fuld hastighed på en 300 Mbit forbindelse og signalstyrke er inden for hvad den skal være for et godt signal, bruger kun 5 Ghz.
Min Google TV er helt op til væggen hvor Router er på den anden side, Kan ikke lige sige hvad hastighed og signal er på Google TV, har ikke fået en Wi-Fi analyser installeret på den. Der er ingen problemer med streaming.
Tak for Jeres besyv 🙂
Vi har faktisk kun 100/25 og 5 GHz ligger omkring de 100.
Det har ikke tidligere givet problemer med trådløs og uhd uden chromecast. UHD film på tv virker upåklageligt.
Men med min gamle Chromecast ser det ikke så pænt ud. Ihvertfald ikke live tv.
Har bestilt en strong Leap S3, og hvis trådløs ikke er godt nok, kabler jeg.
Mit tv kan ikke engang installere tv2 play, men det kommer det til, når Leap kommer 🙂
Der skulle ikke være problemer med Wi-Fi, hvis man går ud fra hvordan det er på Shield, Nokia 8000 og Google TV. Har haft en "langsom" forbindelse (100 Mbit) til Shield uden problemer.