26. sep 2024, 10:07
Log ind med sociale netværk
26. sep 2024, 10:27
Tror jeg også jeg har. :-)
Var ved at blive fristet af den der jubilærums udgaven, men tog den alm.
Der var dog problemer med betaling, så tiden gik lidt med det. Håber der er nok til levering 7/11..
Var ved at blive fristet af den der jubilærums udgaven, men tog den alm.
Der var dog problemer med betaling, så tiden gik lidt med det. Håber der er nok til levering 7/11..
26. sep 2024, 10:43
Jeg har forsøgt at skabe overblik i denne artikel. Der er jo både PS5 Pro, jubilæumsudgave og særskilt disc-drev. Vi har spottet fire forhandlere her på dagen for forsalg, men byd gerne ind, hvis vi har overset nogen
PlayStation 5 Pro forsalg startet – koster 6.400 kroner
PlayStation 5 Pro forsalg startet – koster 6.400 kroner
26. sep 2024, 10:46
Måtte bruge min fars betalingskort, da mit eget fuckede up. Pis tænkte jeg, men tror det lykkedes. Så tak til min far for hurtig hjælp.
Var ved at blive fristet af jubilærumsudgaven, men jeg besindede mig. :-)
En anden ting. Jeg kan ikke finde ud af, om der følger en fod/stand med? Altså til horizontal?
Syntes jeg læste et sted, at der ingen fod var med overhovedet..
Var ved at blive fristet af jubilærumsudgaven, men jeg besindede mig. :-)
En anden ting. Jeg kan ikke finde ud af, om der følger en fod/stand med? Altså til horizontal?
Syntes jeg læste et sted, at der ingen fod var med overhovedet..
26. sep 2024, 10:52
Hogwarts Legacy kører stadig 30fps på PS5 Pro i 'Fidelity ray tracing Mode':
- "Hogwarts Legacy is taking a unique approach for PS5 Pro by emphasizing ray tracing quality via its new Fidelity ray tracing Mode due out at the console’s launch. Based on what we saw, this new mode provides a big boost to the lighting system by adding raytraced shadows and enhancing raytraced reflections, all while targeting a stable 30 fps"
PlayStation-folkene påstår selv, at Horizon Forbidden West og The Last of Us 2 ikke længere har 'shimmering', som mange nok så på PS5. Det lyder herligt.
- " The Pro Performance mode also benefits the game’s volumetric effects; misty sunbeams were free of distracting shimmers and strobing we noticed in the PS5’s stock Performance mode."
- "The Last of Us Part II Remastered gave another impressive demonstration of PS5 Pro’s vision of high visual quality married to a high framerate. Blades of grass and leaves resolved cleanly, without any distracting shimmering effects or visual noise. "
Rasmus Larsen skrev: ↑25. sep 2024, 08:07 Sony har bekræftet 10 ekstra spil optimeret til PS5 Pro. Listen i vores artikel er blevet opdateret: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1726037757Lidt mere om PS5 Pro Enhanced-spillene:
Blandt andet Horizon Zero Dawn Remastered, som kan køre dobbelt frame rate, altså 60fps, på PS5 Pro, samtidig med, at grafikken svarer til Quality-tilstand på den normale PS5, ifølge Guerrilla.
Resident Evil Village kan køre 120fps, ifølge Capcom.
Stellar Blade kører i 4K i "50fps eller mere". Der vil være en særskilt HFR-tilstand, hvor det kører i 80fps (kræver 120Hz skærm).
Det bekræftes, at Gran Turismo 7 kan køre i 8K 60fps output, hvilket de kalder "eksperimentelt".
The Last of Us 1 og 2 renderes i 1440p og opskaleres til 4K med PSSR på PS5 Pro. Det bliver med 60fps. Der vil på PS5 Pro stadig være både Performance- og Fidelity-tilstand, hvor førstnævne angiveligt vil køre højere end 60fps.
Dragon Age: The Veilguard kører på PS5 Pro stadig 30fps i Fidelity og 60fps i Performance (med Raytraced Ambient Occlusion, eller RTAO).
Star Wars Jedi: Survivor kører 4K i Quality-tilstand eller 60fps i Performance-tilstand.
Alan Wake 2 kører 4K 60fps i Performance-tilstand, men ikke helt klart om det renderes i 4K (det gør det nok ikke).
The Crew Motorfest kører i 60fps på PS5 Pro.
Hogwarts Legacy kører stadig 30fps på PS5 Pro i 'Fidelity ray tracing Mode':
- "Hogwarts Legacy is taking a unique approach for PS5 Pro by emphasizing ray tracing quality via its new Fidelity ray tracing Mode due out at the console’s launch. Based on what we saw, this new mode provides a big boost to the lighting system by adding raytraced shadows and enhancing raytraced reflections, all while targeting a stable 30 fps"
PlayStation-folkene påstår selv, at Horizon Forbidden West og The Last of Us 2 ikke længere har 'shimmering', som mange nok så på PS5. Det lyder herligt.
- " The Pro Performance mode also benefits the game’s volumetric effects; misty sunbeams were free of distracting shimmers and strobing we noticed in the PS5’s stock Performance mode."
- "The Last of Us Part II Remastered gave another impressive demonstration of PS5 Pro’s vision of high visual quality married to a high framerate. Blades of grass and leaves resolved cleanly, without any distracting shimmering effects or visual noise. "
Vedhæftede filer
54019804275_50b9ada55a_h.jpg (484.51 KiB) Vist 3137 gange
54019804270_efe78076f5_h.jpg (259.74 KiB) Vist 3137 gange
26. sep 2024, 13:41
Er det denne man skal bruge til PS5 Pro også, hvis man vil have den stående oprejst?
Vanvittigt den ikke medfølger.
https://www.elgiganten.dk/product/gamin ... n-5/722601
26. sep 2024, 14:00
De skriver den kun er til ps5 slim og basis.
Står intet om Pro
Jeg skal bruge den fod. så den kan stå oprejst.
Der fulgte en fod med, til den oprindelige PS5
Er der skruer med til montering?
Står intet om Pro
Jeg skal bruge den fod. så den kan stå oprejst.
Der fulgte en fod med, til den oprindelige PS5
Er der skruer med til montering?
26. sep 2024, 20:50
Rasmus Larsen skrev: ↑26. sep 2024, 10:52Blandt andet Horizon Zero Dawn, der kommer i en Remastered-udgave. Det kan køre dobbelt frame rate, altså 60fps, på PS5 Pro, samtidig med, at grafikken svarer til Quality-tilstand på den normale PS5, ifølge Guerrilla.Det venter jeg selv på til PCen. Det skulle dog gerne blive meget mere end bare det til både PC og PS. Der skulle blive tale om et regulært remaster, med opgraderede karaktermodeller, forbedrede teksturer, animationer og belysning, såvel som dialog der er blevet genindspillet, og motion capture-scener er blevet opdaterede for at forbedre karakterinteraktionerne, alt sammen for at bringe grafikken på niveau med efterfølgeren, Horizon Forbidden West. Så formentligt handler de med dobbelt frame rate samtidig med, at grafikken svarer til Quality-tilstand på den normale PS5 om den 30 fps quality mode som som spillet SOM remasteret får på en normal/vanilla PS5?
Rasmus Larsen skrev: ↑26. sep 2024, 10:52 PlayStation-folkene påstår selv, at Horizon Forbidden West og The Last of Us 2 ikke længere har 'shimmering', som mange nok så på PS5. Det lyder herligt.Naturligvis fristes man til at sige - Grunden er nok helt oplagt den langt bedre AI-drevne opskalering Pro får med PSSR. Spillenes shimmer skyldtes svjh det netop de benyttede anti-aliasing og opskaleringsteknikker spillene brugte, så et skift til PSSR vil løse sagen, lige som DLSS udraderede enhver rest af shimmering man også i mindre grad kunne se med brugen af TAA på PC versionen. På PS5 var det svjh brugen af TAA i kombination med og forstærket af opskaleringsalgoritmen der var skylden i shimmering.
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
26. sep 2024, 22:03
VILLAFOREVER skrev: ↑26. sep 2024, 13:41 Er det denne man skal bruge til PS5 Pro også, hvis man vil have den stående oprejst?Enig...vanvittigt at man til den pris ikke får den stander med.
27. sep 2024, 07:45
TBC skrev: ↑26. sep 2024, 20:50Jeg tror, at du har ret i, at det skal forstås på den måde, Torben. For det er specifikt Remastered-udgaven de udtaler sig om.Rasmus Larsen skrev: ↑26. sep 2024, 10:52Blandt andet Horizon Zero Dawn, der kommer i en Remastered-udgave. Det kan køre dobbelt frame rate, altså 60fps, på PS5 Pro, samtidig med, at grafikken svarer til Quality-tilstand på den normale PS5, ifølge Guerrilla.Så formentligt handler de med dobbelt frame rate samtidig med, at grafikken svarer til Quality-tilstand på den normale PS5 om den 30 fps quality mode som som spillet SOM remasteret får på en normal/vanilla PS5?
27. sep 2024, 10:01
Rasmus Larsen skrev: ↑27. sep 2024, 07:29 Min PS5 står pt. oprejst uden fodDen er flottere og køler bedre når den står på en fod, but get your point
Log ind med sociale netværk