Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej Folkens

Er der nogen, der ved hvorfor tvet ofte kører lydudgangen på de interne højttalere og ikke soundbaren, når tvet tændes? De er koblet med HDMI-kabel i ARC udgangen på tvet... jeg kan selvfølgelig manuelt koble lydudgangen til soundbaren, når den ikke kobler på automatisk, men det er træls at skulle gøre det ca hver anden gang tvet tændes.
Mit tidligere LG CX gjorde det samme med soundbaren..
Er der en indstilling jeg overser?

- HG
CEC burde og skulle være kompatibel mellem diverse enheder, men desværre sker det at det ikke altid er tilfældet når enhederne ikke er samme fabrikat.
Det kan ikke garanteres 100% mellem forskellige fabrikater. Du er ikke den første der kommer ud for det problem.
Det problem er endnu et exempel på at det ikke nødvendigvis virker mellem enheder af forskellig fabrikat, de problemer har også været omtalt på det nu hos You See lukkede forum.
Har ikke læst om mange klager angående samme fabrikat kun få, men en del angående når det er forskellige fabrikater.
Supergris skrev: 25. sep 2024, 00:56 At enhederne er af samme fabrikat er ingen garanti for, det virker!
Enig!

Problemet er at flere HDMI enheder sat sammen i samme system/opsætning gør kommunikationen mellem dem 'mudret' og de alle vil have fortrinsret til de smarte og automatiske funktioner der styrer lyd/billede.