Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som mange andre har jeg forelsket mig i Pioneer PDP-508XD.

Det undrer mig dog, at det er som om Pioneers 1080p skærme overhovedet ikke eksisterer i den kollektive bevidsthed. Er de simpelthen afskrevet på forhånd på grund af prisen?

Med hensyn til LX508D. Kan dette sammenlignes med 508XD? Og er grunden til at LX508D ikke får reference awarden simpelthen at flatpanels.dk ikke har haft mulighed for at teste det?

Ps: Ja, jeg sidder faktisk præcis 2 meter fra mit fjernsyn.
Af gullip
Pioneer kommer ud med en ny model her til sommer: juni mener jeg det er) med 1080p til under 25k, hvis du bestiller fra krishav.co.uk, som er autoriseret forhandler og derved dækker EU garantien, hvis du får ham til at stemple garantimærkerne. Der er mange fra recordere.dk, der har købt gennem krishav.co.uk, som har været meget tilfredse med handlen, så eftersigende skulle de være mægtig flinke og levere varen, så du har den et par dage efter bestillingen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores reference award er baseret på de TV vi rent faktisk har haft til test og da vi ikke har haft 1080p modellen inde, så er den ikke på listen. Det er dog også et fremragende TV, hvis man vel og mærke sidder tæt nok på skærmen til at kunne se detaljerne.

I Fields på Amager har de i Expert et 508XD og et LX608 hængende ved siden af hinanden. Dér kan du se hvordan forskellen i detaljer ser ud, selvom det måske ikke er helt fair, da 60" modellen gør det nemmere at spotte. Begge TV gengiver materialet fremragende (jeg så Pirates da jeg var der), men man kan godt se de ekstra fine detaljer billedet har at byde på hvis man står tæt nok på.
Af zyckelmaster
gullip skrev:Pioneer kommer ud med en ny model her til sommer: juni mener jeg det er)
...og af samme grund skal du da om alle omstændigheder vente 1½ måned, hvis du gerne vil have Pioneer med 1080p. Det er altså en kæmpe prisforskel på den nuværende LX508 og den nye 509-model, og alle nuværende meldinger tyder i øvrigt på, at skærmen i øvrigt er blevet forbedret (bl.a. markant bedre sort-niveau)...
Af EggFace
Tak for svarene

Jeg vil vente på Pioneers G9 modeller og håbe de bliver til at købe for menneskepenge.

Hvor hurtigt mon flatpanels får en 5090 til test?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi kan ikke spå om leveringstider på et produkt der ikke kan fås i DK endnu. Vi har ingen tidshorisont på levering af TVet til test.