Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er jeg den eneste som synes at kvaliteten på superliga kampene er blevet endnu ringere efter det nye setup her efter sommerferien? Lidt usikker på om jeg synes det er lige ringe på alle kanaler. Men hvor jeg ikke var imponeret før sommerferien, så er det bestemt ikke blevet bedre med deres produktionsselsskab...tværtimod.
Enig uanset om vi snakker billedkvaliteten eller spillet på banen ;) Der har i det hele taget været store problemer for Divisionsforeningens nye produktionsselskab med adskillige udfald, lyd ude af sync osv.
I øvrigt; at Superligaen flytter produktion i eget hus er åbenlyst gjort for at overtage styringen.

Jeg er dog nysgerrig på, hvad den langsigtede plan er. Det giver jo fremover Superligaen større forhandlingsstyrke over for partnere som TV 2 og Viaplay (hvorfor disse også har interesse i at kritisere Matchday), idet et tredje alternativ fremover vil være, at Superligaen skærer mellemmanden væk, gør Superligaen lidt billigere for seerne via egen streamingtjeneste, og lukrerer på, at Viaplay og TV 2 ikke skal have en bid af kagen. Det er ikke fordi jeg siger, at det sker, men det er set før når en liga begynder at overtage kontrol med produktion.
Rasmus Larsen skrev: 20 sep 2024, 08:34 Jeg er dog nysgerrig på, hvad den langsigtede plan er. Det giver jo fremover Superligaen større forhandlingsstyrke over for partnere som TV 2 og Viaplay (hvorfor disse også har interesse i at kritisere Matchday), idet et tredje alternativ fremover vil være, at Superligaen skærer mellemmanden væk, gør Superligaen lidt billigere for seerne via egen streamingtjeneste, og lukrerer på, at Viaplay og TV 2 ikke skal have en bid af kagen. Det er ikke fordi jeg siger, at det sker, men det er set før når en liga begynder at overtage kontrol med produktion.
Kunne være interessant at se regnestykket for hvad sådan en Superliga-streamingtjeneste skulle koste pr bruger for at løbe rundt.
Vurderet udfra det nuværende niveau, så ville jeg godt nok være bekymret for kvaliteten hvis de gik over til udelukkende at køre streaming...

Jeg har været lidt i tvivl om det er\var kilden eller kanalen det var galt med. Men sidste weekend så jeg noget superliga på TV2 Sport om eftermiddagen hvor jeg ikke var særlig imponeret. Om aftenen zappede jeg så lige forbi noget La Liga på samme kanal....og her var niveauet et helt andet.
Vildt nok...så lidt Superliga igår aftes (fredag) hvor jeg igen ikke var særlig imponeret over kvaliteten. Idag ser jeg så til min store overraskelse at Nordic Bet Liga kampen på TV3 Sport nærmest er i bedre kvalitet end superliga kampen fra igår aftes. Et sted hvor der især er forskel er på stregerne, her står de i superligaen og "flimrer", hvor man intet ser af den slags i dagens Nordic bet kamp. Det er godt nok overraskende\skuffende....
Ja det er nok mest Superligaen der er ringe, men så i Ronaldo fra Arabien igår, det var godt nok ringe! Selv når jeg så det med briller på… det sendes kun på Viaplay.