Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tjalfe
yakken skrev:Der var jo netop IKKE noget galt med PX70, men bare med de folk og de måleapparater der målte strømforbruget.

Hvis måleren ikke kan tage højdre for fasen bliver en ohms måling forkert. Dette gør også at visse strømspareskinner ikke vil fungere hvis TVet sidder som master, idet disse heller ikke kan tage højde for fasen og derfor måler en forkert værdi.

Du kan låne et spar-o-meter på biblioteket ganske gratis og det måler korrekt.
Jeg har målt med et billigt effektmåler - er først nu blevet bevist om at det kan være årsagen - og sikkert er!

Jeg prøver med et autoriseret spar-o-meter i morgen!

Unskyld jeg har støjet! :)
Af Peter VTEC
Præcis som Yakken siger, så skal man bruge det rigtige måleudstyr før du kan se det rigtige forbrug.

Vend lige tilbage med resultatet når du får målt på det, er 100% sikker på den ikke bruger mere end den skal.
Af tjalfe
Peter VTEC skrev:Præcis som Yakken siger, så skal man bruge det rigtige måleudstyr før du kan se det rigtige forbrug.

Vend lige tilbage med resultatet når du får målt på det, er 100% sikker på den ikke bruger mere end den skal.
Med et spar-o-meter måler jeg nu stand-by effektforbruget til 0 watt - alt er som det skal være!

Tak for henvendelserne!