Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af JonasRouthBregendahl
Hej Alle i kloge hoveder.

Mine forældre har et Panasonic tv der skriver spilletid oppe i højre hjørne og slukker efter X antal minutter.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er for en indstilling de har sat til, men de er godt trætte af det og vil bare gerne hjælpe dem med at fjerne dette.

Håber nogle kender til dette "problem" og ikke mindst ved hvordan jeg kan hjælpe de gamle af med det :)

På forhånd tak
Af Spoxy
Mit nye tv slukkes automatisk, efter at have været tændt i to timer. Er det en fejl?
Det er ikke en fejl. AUTO STANDBY-funktionen kan være aktiveret. Benyt følgende fremgangsmåde for at deaktivere indstillingen:

1. Tryk på MENU-knappen på tv-fjernbetjeningen.

2. Rul ned til SETUP/OPSÆTNING, og tryk på OK.

3. Rul ned til OTHER SETTINGS/FLERE INDSTILLINGER, og tryk på OK.

4. Rul ned til AUTO STANDBY, og tryk på venstre eller højre pil for at slå indstillingen FRA.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er en indstilling man får adgang til i Servicemenuen, der er en tråd her om en der spørger om hvorledes man får adgang til den, netop for at kunne se oppetid. Den menu skal bruges med forsigtighed, den er ikke beregnet for brugere at tilgå.
https://www.avsforum.com/threads/panaso ... u.3261211/
Brugeravatar
Af Radiomanden
Spoxy skrev: 07 sep 2024, 21:21 Mit nye tv slukkes automatisk, efter at have været tændt i to timer. Er det en fejl?
Det er ikke en fejl. AUTO STANDBY-funktionen kan være aktiveret. Benyt følgende fremgangsmåde for at deaktivere indstillingen:

1. Tryk på MENU-knappen på tv-fjernbetjeningen.

2. Rul ned til SETUP/OPSÆTNING, og tryk på OK.

3. Rul ned til OTHER SETTINGS/FLERE INDSTILLINGER, og tryk på OK.

4. Rul ned til AUTO STANDBY, og tryk på venstre eller højre pil for at slå indstillingen FRA.
Det har så ikke noget at gøre med spørgsmålet angående oppetid.
Radiomanden skrev: 07 sep 2024, 21:29 Det er en indstilling man får adgang til i Servicemenuen, der er en tråd her om en der spørger om hvorledes man får adgang til den, netop for at kunne se oppetid. Den menu skal bruges med forsigtighed, den er ikke beregnet for brugere at tilgå.
https://www.avsforum.com/threads/panaso ... u.3261211/
Tak for svar 👍🏻 Jeg kan dog ikke lige finde noget info om at det er muligt at gøre noget ved derinde :((

Men jeg forsøger at lede videre efter det gyldne trick :)
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg har Auto funktionen aktiv på mit Pana, der er ikke noget på skærmen som ikke skal være der.
Af Spoxy
Der kommer jo først noget på skærmen hvis betingelserne for at gå i auto standby opfyldes.
Måske er dine seer vaner anderledes end trådstarters forældre.
Det er da et forsøg værd
Af Axlon
Er det i det hele taget Panasonic fjernsynet der skriver den tid, og ikke en eller anden tilsluttet TV-boks eller medieafspiller som de bruger?
Tak for jeres svar.
De streamer kun fra telefon / iPad, så ikke umiddelbart noget af det der kan lave det skriv i højre øverste hjørne :-|

Auto standby er slået fra og ingen andre timere er aktive.
Det er ikke noget der har været der de første 4 år de har haft det, men noget der er kommet til..
Det er stensikkert noget de gamle fingre har fået aktiveret ;)
Dog vil de gerne have det stoppet igen, hvilket jeg virkelig ikke kan finde ud af hvordan jeg gør...
Af henrik.yde
Det er nemmere for os at hjælpe dig/jer, hvis vi ved hvilken model der er tale om ? Det er (desværre) ikke nok bare at skrive at der er tale om et Panasonic TV. Der findes jo mange modeller. Og modelnr. kan findes på bagsiden af Tvet, eller inde i menuen, eller evt. på forsiden af manualen.
sokken skrev: 08 sep 2024, 21:14 Prøver igen. Har du prøvet at nulstille tvet?
Nej det er ikke prøvet O-O
De er ikke så skrappe til teknologi og jeg er bosat 300 km. fra dem..
Har kalibreret deres billede osv. så hvis det nulstilles skal det nok prøves når jeg er der så ikke de går helt i panik :D
Men tak for svar