Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af anders234
Har en beosound stage, når jeg afspiller noget på Netflix og Apple tv plus med atmos, skriver den på tv det atmos, men går jeg ind i signal indstilling på stage så skriver den Dolby digital plus, burde der ikke stå atmos?
Af Supergris
Det er IKKE korrekt!
DD+ kan indeholde metadata, som refererer til Atmos, men derfor kan det sagtens være, at Beosound Stagen blot genkender signalet som DD+...

Jeg ved ikke hvad du benytter som afspiller, men her er et eksempel, hvor der er andre der undrer sig, hvor de benytter en Apple TV som afspiller og ændrer indstillingen fra PCM til Auto:

https://forum.beoworld.org/forums/topic ... und-stage/
Af anders234
Den har vist Atmos engang men det var gennem Apple TV 4K, gennem TV viser den DD plus lige meget hvad har prøvet at ændre mange indstillinger på mit Sony xr a80j
Brugeravatar
Af Radiomanden
Er der ingen Atmos når der bruges App's på TVet.?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Når du går ind på lydformater, vis formater hvad står der så, der skulle gerne vises de formater som lyd outputenheden understøtter.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Nej TVet.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg bruger også Android fra en Google TV Streamer, og for at få den rigtige lyd fra den, så skal den stilles til de formater som understøttes af den tilsluttede lydenhed. Den er stillet til Automatisk, derved er de lydformater som er understøttet aktiveret.