Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blohm666
Jeg har et Samsung 4K 65". Bruger også Google Chromecast.
Hvis jeg bruger tv's fjernbetjening og de apps jeg har, køre billedet fint. Men derimod hvis jeg bruger Chromecast, kan det godt hakke ligt under panorering. Findes der måde til at undgå det?
Pft Erik
Brugeravatar
Af Radiomanden
Den er nok stillet til 60 Hz, og det passer jo ikke med Europa, der bruges 60 HZ på bl.a Netflix og You Tube, dog ikke på alt indhold det kommer an på optagelserne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Enig med Radiomanden. Jeg tror, at det er fordi din Chromecast er indstillet til 60Hz (og du ser indhold fra en dansk/europæisk streamingtjeneste). Skift til 50Hz under video-output i indstillingsmenuen (så vil indhold fra amerikanske streamingtjenester dog nu hakke lidt).

For at komme ud over denne problematik skal boksen havde match af billedfrekvens. Pt. er det kun Apple TV 4K, der har et match-system, der virker på tværs af apps.
Af Blohm666
Hej igen.
Har altid stået i 4K/50Hz.
Er bange for at det handler om mit internet.
Har kun mellem 40-60Mbps.
Prøvet med 1080/50Hz men gør ingen forskel.
Må nok leve med det.
(kan ikke bruge VPN på Tv)
VH
Brugeravatar
Af Radiomanden
Den hastighed du har er godt nok lav, men rigelig til streaming, en TV Stream (1080) er omkring 10 Mbit/sec, streames der i 4K så kan det også gøres med den hastighed, det kræver omkring 25 Mbit/sec, det kommer an på tjenesten.
Motion Judder kommer typisk når der ikke anvendes den korrekte fps, som f.eks 60/50 Hz, der bruges også 24 fps på film på nogle tjenester, ligeledes kan der bruges 25/30, men det passer med 50 eller 60 fps indstillingen.

Du skriver ikke noget om hvad det er du ser via din CC som der er problemer med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Blohm666 skrev: 30 aug 2024, 18:44 Hej igen.
Har altid stået i 4K/50Hz.
Er bange for at det handler om mit internet.
Har kun mellem 40-60Mbps.
Prøvet med 1080/50Hz men gør ingen forskel.
Må nok leve med det.
(kan ikke bruge VPN på Tv)
VH
Hvad er det for en type indhold, der hakker? For hvis du ser film, som er i 24fps, så vil du jo omvendt hakke ved 50Hz output.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det var også hvad jeg skrev hvad afspilles via CC, og hvorfor ikke med de App's der er på TVet, er det fordi der mangler App's på det eller hvad.