Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er af ældre dato og udviklingen løber fra mig.
Jeg er i gang med at hjælpe en veninde med at opsætte internet og installerer hendes nye tv.
Bredbånd: Mobilt via CBB
Router: Huawei B535 - 232a
TV: Phililps The One 43pus8508 - NYT
Ældre lejlighed med en "kontakt" i væggen til radio og tv (runde stik) - Ingen netværks indgang/telefonstik
Internet gik smerte frit
TV gik der lidt tid med Google opsætningen.
Trådløs forbindelse imellem router og tv
Vi får fint forbindelse imellem router og tv.
Umiddelbart ser det fint ud på skærmen når der afspilles men ved nærmere eftersyn
så kan man se at der noget ujævn/grynet omkring det som bevæger sig på skærmen.

Kan det hjælpe med et netværkskabel imellem router og tv ?
Ændre indstillingerne til kabel i stedet for trådløst
Hvis ja
Hvilket vil i anbefale os at købe eller er andre måder vi kan løse det på ?

Sorry hvis jeg for old school

Mvh
Brian
Jeg vil også som hans123 give skylden på TVet, det er ikke det bedste der fås til de få penge, man får hvad man betaler for, og det er ikke meget.
Det ser heller ikke ud til efter hvad der skrives at Modem er tilsluttet en dåse med Data (F-Connector), derved mangler der Datafiltret, det kan give forstyrrelser. Der er jo en grund til at der skal være en Data tilslutning.
Det er bestemt ikke den oplevelse jeg har, det er et super fint billede både fra DRTV og TV2 Play samt andre tjenester, har udelukkende Streamet i snart 4 år efter at have opsagt You See, jeg er af ældre dato. Så har både oplevet AM/ FM Radio, Sort hvid TV og hvad der ellers har været.
hans123 skrev: 28 aug 2024, 11:03 Det er nok TV der er problemet, det er fra billigste hylde og billed behandlingen på disse er ikke super

Men prøv at lege med indstillingerne på tv, slå alt billede forbedring fra.
Tak. Tænker at det er et andet problem end tv fra billigste hylde. Har i dag snakket med en der har 55OLED708 han sendte 5G routeren retur og koblede sin Telia TV boks på igen da han havde oplevet det samme. Han gad ikke finde en løsning.

Jeg vil på søndag prøve at hoppe ud dit forslag om at slå alt fra.
Tak for hjælpen
Beckham skrev: 28 aug 2024, 11:56 Nu nævnter du at du er "ældre af dato". Hvis du er vant til at se på et regulært kabel tv signal, så kan et internet baseret signal også ofte være noget ringere at se på.
Jeg har selv 2 Philips skærme der begge er koblet på en TV boks via en udbyder. Her er routeren tilkoblet telefonstikket.
Super signal på begge men venindens er det ikke tydeligt at noget ikke spiller max.
Vil prøve med at smide et netværkskabel i tv og router på søndag. Der er desværre intet netværkskabel udgang i væggen
Radiomanden skrev: 28 aug 2024, 12:10 Det er bestemt ikke den oplevelse jeg har, det er et super fint billede både fra DRTV og TV2 Play samt andre tjenester, har udelukkende Streamet i snart 4 år efter at have opsagt You See, jeg er af ældre dato. Så har både oplevet AM/ FM Radio, Sort hvid TV og hvad der ellers har været.
Hej
Må jeg spørge hvad du bruger til streaming ?
Tænker om du har en router der sender trådløs til tv samt om du har forbundet de 2 med et netværkskabel ?

I venindens lejlighed er der ingen stikkontakt hvor jeg kan sætte et netværkskabel i og forbinde routeren som jeg gør i mit hjem.

Jeg vil på søndag prøve at forbinde router og tv med netværkskabel.

Nogle snakker om en forstærker men routeren står 1 meter fra TV skærmen.

Mvh
Brian
Jeg bruger en Nokia 8000 Streamer, TVet er ikke videre smart. Der bruges Wi-Fi til alt, både TV, smarthøjttaler og PC, intet er kablet. Har Fiber så bruger ikke den Coax forbindelse som også er i lejligheden.
Der skal være en vægdåse med Data tilslutning. Der er kun Data og TV i den, Radio leveres ikke længere i Coax fra hverken You See eller Norlys og andre.
https://www.av-cables.dk/antenne-vaegda ... -hvid.html
Skulle det være en udbyder som stadig leverer Radio i Coax, så skal det være denne dåse.
Radiomanden skrev: 28 aug 2024, 21:03 Jeg bruger en Nokia 8000 Streamer, TVet er ikke videre smart. Der bruges Wi-Fi til alt, både TV, smarthøjttaler og PC, intet er kablet. Har Fiber så bruger ikke den Coax forbindelse som også er i lejligheden.
Der skal være en vægdåse med Data tilslutning. Der er kun Data og TV i den, Radio leveres ikke længere i Coax fra hverken You See eller Norlys og andre.
Skulle det være en udbyder som stadig leverer Radio i Coax, så skal det være denne dåse.
1000 tak for hjælpen.
Jeg vender den med hende på søndag.
Hvis ikke der er den rigtige monteret, så er det udbyderen der skal bringe det i orden.