Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianBP
Hej alle

Fik købt mig et Samsung s94c her for en uge siden.

Dagen efter jeg have fået taget det i brug, synes vores datter på 2 år at hun lige skulle sætte hånden på skærmen, så vi nu har et par fingere aftryk på skærmen i bunden.

Hvordan rengøre man det bedst.

Kan læse lidt forskelligt nogle siger demilitariseret vand andre er ude i nogle forskellige opløsninger.

Nogle der har erfaringer de vil dele, så man undgår at evt overfladebehandling ikke tager skade.
Den havde jeg ikke lige fanget! :)

Godt med knofedt ellers fugt kluden en anelse, som der bliver foreslået.
Haves demineraliseret eller destilleret vand ikke lige ved hånden, kan et par dråber almindelig postevand sagtens bruges.
Grunden til, det er demineraliseret vand, der anbefales, er, som navnet antyder, på grund af fraværet af mineraler hvoraf kalk er den, der overvejende tænkes på, da det kan give rander, men de kan nu sagtens poleres væk, hvis de opstår, og det er meget begrænset, hvor meget kalk nogle få dråber indeholder, specielt hvis man bor et sted i landet, hvor vandet er blødt...

Hvad er din oplevelse ellers med hensyn til skærmen?
BrianBP skrev: 17 aug 2024, 07:20 Hej alle

Fik købt mig et Samsung s94c her for en uge siden.

Dagen efter jeg have fået taget det i brug, synes vores datter på 2 år at hun lige skulle sætte hånden på skærmen, så vi nu har et par fingere aftryk på skærmen i bunden. snow rider

Hvordan rengøre man det bedst.

Kan læse lidt forskelligt nogle siger demilitariseret vand andre er ude i nogle forskellige opløsninger.

Nogle der har erfaringer de vil dele, så man undgår at evt overfladebehandling ikke tager skade.
Sluk skærmen:
Sørg for, at skærmen er slukket og afkølet, før du begynder rengøringen.
Brug en mikrofiberklud:
Brug altid en blød, ren mikrofiberklud til at tørre skærmen af. Undgå at bruge papirhåndklæder eller grove klude, da de kan ridse skærmen.
Demineraliseret vand:
Hvis du vil være ekstra forsigtig, kan du bruge en lille smule demineraliseret vand (ikke almindeligt vand, da det kan efterlade mineralaflejringer). Fugt mikrofiberkluden en smule – den skal være fugtig, ikke våd.
Let tryk:
Tør forsigtigt skærmen af med let tryk i en cirkulær bevægelse. Start fra det ene hjørne og arbejd dig nedad.
Undgå kemikalier:
Undgå at bruge almindelige husholdningsrengøringsmidler, sprit eller ammoniakbaserede opløsninger, da disse kan beskadige skærmens antireflekterende belægning.
Tør efter:
Hvis der er nogen fugt tilbage på skærmen, tør forsigtigt efter med en tør del af mikrofiberkluden.