Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ost
Hejsa :)

Jeg skal til at finde et nyt tv og selvfølgelig skal det være fladskærm. Da jeg ikke selv er 100% inde i alt det med HD osv. og er meget bange for at begå et dumt fejlkøb eller blive taget ved næsen ville jeg høre om der var nogle herinde der kunne hjælpe mig

Jeg har nogle "krav" til tv'et. Alle kravene bør ikke overholdes udover at det skal være en 32 tommer og være HD-Ready

32"
HD-Ready
Full HD (har fået at vide at forskellen på Full HD og et ikke Full HD er minimal - ville gerne have det bekræftet hvis jeg kan få det)
Høj opløsning

Hz, sorround-sound, kontrast og dynamik er noget jeg gerne vil have med men er ikke så godt inde i det :s

TV'et skal bruges i et værelse (ved godt 32 tommer måske er en anelse for stort men sådan skal det være ;) ) og må helst ikke overstige 10 000 kr,-

Er ligeglad med mærket, bare det er kvalitet .. vil gerne høre på jeres oplevelser og ville blive glad hvis I kunne komme med links eller forslag til gode modeller

PS: Undskyld hvis emnet er på et forkert sted men er ret uerfaren herinde ;D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Velkommen til.

Fuld HD på et TV så lille om et 32" er rent overkill. Med mindre du vil sidde 1½ m fra skærmen og bruge den som PC-monitor, så har du ingen glæde af så høj en opløsning.

Vi har tidligere bragt en artikel om hvor tæt du skal sidde på et TV for at kunne udnytte så høj en opløsning. Du kan læse den her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Der vil inden længe komme en komplet opdateret købsguide her på siden, der tager fat i alle de ting du nævner her i tråden, men da denne artikel er forholdsvis lang, så kan jeg af gode grunde ikke genfortælle indholdet i få ord - det er trods alt en del features du ikke er bekendt med.

Mere relevant var det nok at få at vide hvad du har tænkt dig at bruge skærmen til og hvilke ting du har tænkt dig at tilslutte til skærmen.

Og nej - 32" er ikke for stort. Jeg gætter på at du vil få flere anbefalinger på 37" modeller her i tråden også.