Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasmusDoh
Hej allesammen

Jeg er rimelig ny inden for fladskærms tv, idet jeg aldrig har ejet et. Har pt. et gammelt lille billedrørs tv.

Jeg har læst et par guides hist og her, bl.a. her på siden, men synes alligevel jeg vil forsøge mig med råd fra nogle af jer herinde.

Jeg leder imidlertid efter et fladskærms tv, der både skal bruges til, at se tv, men også i høj grad til, at spille Playstation 3. Netop dette snarlige køb af en PS3 er hovedårsagen til, at jeg gerne vil have et nyt fjernsyn.

Mit værelse er ikke kæmpe stort og jeg kan kun komme 2-2,5 m væk fra skærmen, så det begrænser selvfølgelig mulighederne lidt. Jeg er villig til, at give op til 10.000 kr., men 6.000 er faktisk mere passende.

Beklager den lange post,
håber i kan hjælpe :)

Mvh
Rasmus
Af Zacho
Du burde nok kigge nærmere på Panasonic 37PX80 --- det kan nok fåes fra ca. 7200kr og op efter.. selv billigst hvis det er parallelimport.
Af EcoPa
Jeg har selv lige købt LG's 32LB75 til selv samme opsætning/brug, har dog ikke fået min PS3 endnu, men den kommer på tirsdag, og indtil vidre er jeg meget tilfreds..

6000 over internet
7000 i butikkerne..

Lækkert billede..

//Out - EcoPa
Af aaroe
Med dit budget, ville jeg uden at blinke, vælge et PX80. 42" udgaven kan du få til 9500,- hos et Panasonic Center. 37'eren er selvfølgelig billigere.
Af rasmusDoh
Tænkte det nok. Det skal sgu være en PX80'er :)

Dog er jeg stadig i tvivl om 2 ting.

- Hvor skal jeg købe det? Skal jeg købe det på nettet til den billigst mulige pris, eller er det virkelig en fordel, at købe det hos et Panasonic Center?

- Skal jeg købe et 37" eller 42"? Det er alligevel 1000 kr. forskel. Men det vigtigste spørgsmål her er egentlig, om jeg kommer langt nok væk fra skærmen, til at en 42" kan betale sig?
Af Zacho
- Hvor skal jeg købe det? Skal jeg købe det på nettet til den billigst mulige pris, eller er det virkelig en fordel, at købe det hos et Panasonic Center?

- Skal jeg købe et 37" eller 42"? Det er alligevel 1000 kr. forskel. Men det vigtigste spørgsmål her er egentlig, om jeg kommer langt nok væk fra skærmen, til at en 42" kan betale sig?
Tjah, hvis bare du kigger dig ordentligt om så behøber du ikke "være på spanden" med en Parallelimportet vare som de billigste på nettet typisk er. Men det er en god idé at være vågen. Ved at købe den i et Pana center får du nogle fordele. 30 mdr. garanti og 0 pixelfejlsgaranti så vidt jeg er oplyst.. Og det er jo meget fint.

Jeg ville sige 37" med den afstand, men det er nok lidt individuelt. Der er mennesker herinde som sidder 1½meter fra en 37", og i deres øjne kan du jo sagtens have en 42" :-)