Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen
Jeg har lige købt et lcd sony bravia, Jeg har tilsluttet min computer, og det virkede godt altsammen dvs jeg kunne tilslutte pc'en...indtil i går, når jeg nu sætter den i pc-mode er der en sort skærm, og der står ..."udenfor område"- hvad betyder det, og hvad skal jeg gøre?????????? O-O
Af Corax
Det betyder at din PC outputter en opløsning som din Sony skærm ikke understøtter. Du får det bedste billede hvis du sender LCD TV'ets standart opløsning. Dvs. 720p eller 1080p alt efter om det er en HD ready eller Full HD skærm.
Af Niels G
Jeg er en analfabet ud i det her område- hvad skal jeg så gøre?- er det pc'en jeg skal ændre eller??????????????- og hvorfor virker den lige pludselig ikk'
på forhånd tak
Af aaroe
:) Det som Corax prøver at sige, er at du skal ændre opløsningen på din PC.

Hvis du kører Windows, så gør du det ved at højreklikke på dit skrivebord -> Egenskaber/properties -> Fanebladet Settings (kan ikke lige huske hvad den hedder på dansk, opsætning måske)

Slideren til venstre, angiver hvilken opløsning din PC outputter til skærmen.

Prøv med nogle forskellige opløsninger, og se om du ikke kan få det til at spille. Hvis ingen af dem virker, skal du muligvis ændre på opdateringshastigheden. Dette gør du ved at trykke på knappen Advanced -> Fanebladet Monitor. Jeg mener det maksimale er 60hz.

Håber du får det til at virke :)
Af aaroe
Super ;)