Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLPFLD
Nu har jeg af flere omgange skrevet til TV2 Play ang. deres udvikling af apps til iOS og tvOS, uden held. Så måske der er andre der vil følge op og lægge pres på dem.

Det første problem har eksisteret i mere end 3 år, og intet er sket - jeg har påpeget det op til flere gange overfor jer. Det gælder for appen på iPad. Når der afspilles i “fuldskærm” så kan man stadig se ur osv i toppen af skærmen. Der er fuldstændig vanvittigt at problemet ikke er løst.

Næste problem er jeres integration i Apple TV-boksen. Har i nogensinde prøvet Siri-knappen mens der afspilles indhold? Hvad tror I der sker når denne aktiveres? Og hvad med undertekster hvor der kun kan vælges "Til" eller "Fra" og ingen mulighed for "Auto".
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvad tekster angår så er der ikke nogen forskel der på Android, Til og Fra er hvad der er, kan nu heller ikke få øje på at der skulle være behov for en Auto funktion.
Af JLPFLD
Radiomanden skrev: 26 jul 2024, 21:49 Hvad tekster angår så er der ikke nogen forskel der på Android
Super ... men det er så også Android, og du kan derfor være ligeglad. Men for dem med Apple-enheder, kan man ønske at TV2 Play hæver sig over Androids niveau og giver os en oplevelse som er på niveau med den Apple tilbyder.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Android er ikke dårligt, man læser ikke så meget om problemer med det OS, hverken på telefoner eller TVOS.
Af Beckham
Bare lige til orientering, så er det med uret i toppen ikke en Play ting som sådan. Det har jeg andre streamingtjenester som også gør. Personligt ser jeg det dog ikke som det store problem, da der jo som regel ikke er noget billede i det område alligevel.
Af JLPFLD
Beckham skrev: 27 jul 2024, 11:14 Bare lige til orientering, så er det med uret i toppen ikke en Play ting som sådan. Det har jeg andre streamingtjenester som også gør. Personligt ser jeg det dog ikke som det store problem, da der jo som regel ikke er noget billede i det område alligevel.
Hvilken app oplever du det med?

Hvis du ikke ser det som et problem, hvorfor så bruge fuldskærm? Det er en fejl, og dårlig kodning. Ville du syntes det er acceptabelt på dit TV? :(
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
halvautomat skrev: 27 jul 2024, 08:20 Bortset fra at programmerne fra tid til anden genstarter på Android.
Udsøgning af programmer på min Android telefon virker heller ikke.
ved ikke hvilken telefon du har. Men det oplevelse du har er næsten ikke genkendelig, bortset fra at Apple og Google to systemer ligeligt fejler der ved sjældent lejligheder. Jeg oplever dog på min Apple tv 4k at den lagger i brugerfladen og udsendelser efter en uges brug.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
JLPFLD skrev: 27 jul 2024, 15:15
Beckham skrev: 27 jul 2024, 11:14 Bare lige til orientering, så er det med uret i toppen ikke en Play ting som sådan. Det har jeg andre streamingtjenester som også gør. Personligt ser jeg det dog ikke som det store problem, da der jo som regel ikke er noget billede i det område alligevel.

Hvis du ikke ser det som et problem, hvorfor så bruge fuldskærm? Det er en fejl, og dårlig kodning. Ville du syntes det er acceptabelt på dit TV? :(
hvis en iPad var 16:9 format ville jeg forstå frustrationen. Men ikke så længe det er 4:3 fomat. Så kan uret lige så godt være det
Af halvautomat
Bortset fra at programmerne fra tid til anden genstarter på Android.
Udsøgning af programmer på min Android telefon virker heller ikke.
[/quote]ved ikke hvilken telefon du har. Men det oplevelse du har er næsten ikke genkendelig,
[/quote]
Prøvede igen og den fejlede på teksten i søgefeltet " nak og æd"
One plus nordb- Android 12 version
Vedhæftede filer
Screenshot_2024-07-27-23-26-51-68_765d99d9e8d2a16e10a0f141886acf60.jpg
Screenshot_2024-07-27-23-26-51-68_765d99d9e8d2a16e10a0f141886acf60.jpg (180.1 KiB) Vist 8072 gange
Brugeravatar
Af nmlgaard
OrigT-Duck skrev: 27 jul 2024, 22:25

hvis en iPad var 16:9 format ville jeg forstå frustrationen. Men ikke så længe det er 4:3 fomat. Så kan uret lige så godt være det
DR kan godt skjule det, så det må jo være et mærkeligt valg som tv2 har taget
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
nmlgaard skrev: 27 jul 2024, 23:36
OrigT-Duck skrev: 27 jul 2024, 22:25

DR kan godt skjule det, så det må jo være et mærkeligt valg som tv2 har taget
Men så længe billede formatet er 16:9 på udsendelser, hvad er problemet? Der mistet ikke noget af billedet på e iPad
Af Beckham

Norlys...og mener jeg så det på en mere. Kan bare ikke lige huske det. Og helt fair du synes det er et problem. Her ser jeg det bare ikke som noget problem så længe der bare er en sort bar....heller ikke på tv´et.