Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I mit sommerhus har jeg et Samsung TV som får TV signal via antenne fra en Norlys boks.

I stedet for at ofre 3500kr på nyt TV, så tænkte jeg om ikke jeg kunne købe denne chromecast med fj.betj. og google TV.

På den installerer jeg Norlys app og logger ind.
herfra skal alle så bare bruge den medfølgende fj.betj. til denne og samsung fj. betj. lægges væk.

Tænker det må være muligt måske at starte direkte op i Norlys app ved tænding af TV.
Nogen der har erfaring med dette?

man skal huske på at alle skal kunne finde ud af det. Selv lejeren på 88 år :-)
Mon ikke at der er en HDMI tilslutning på TV boksen, kan ikke tænke at der ikke er.
Der skal jo bare bruges et HDMI kabel, og CEC skal aktiveres på TV og Boks, så kører det.
Du skrev.
"I mit sommerhus har jeg et Samsung TV som får TV signal via antenne fra en Norlys boks."
Når der ikke var skrevet anden information, så kunne der kun svares som det blev gjort, havde du nu skrevet at det var via Fiber med Coax, så var man helt klar over hvad der blev skrevet om og kunne svare derefter, så husk at give de nødvendige oplysninger når der ønskes svar på spørgsmål.
Ja, for det du skrev om er en Fiberboks med Coax, har selv Fiber fra You See,, men det et er via en Fiberkonverter til Routeren, som så via Wi - Fi og en Android TV boks bruges til streaming. Vil man hellere have det på mere traditionel vis, så skal man bruge deres Humax 5000 boks, den har også mange Streamingtjenester.
Jeg tror jeg vil forsøge med den googleTV chromecast.
Den koster 339kr
Så slipper jeg også af med det grimme coax kabel der kører på tværs i stuen og som ikke kan gemmes væk så nemt.

Projectivy Launcher app kan vist klare noget af den automatik jeg søger.
Det syntes ret unødvendig, når man ved hvordan startskærmen på Android TVOS ser ud.

Projectivy Launcher.

An Android™ launcher is the user interface that controls the home screen and app drawer on your Android™ device. It determines how your device looks, feels, and functions. Changing your Android™ launcher allows you to customize your device's appearance and functionality.
Det gør man ved ikke at lukke den pågældende App, slukker jeg Android boksen når f.eks MAX App'en eller anden App er åben, så er den på den App når den tændes.
Det forstår jeg ikke.? jeg lukker for det meste App's ned inden der slukkes for TV boksen. App's starter hurtigt op.
ja der er en App der hedder Google TV, men den bruger jeg ikke.