Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Champen669
Hej Flatpanelsbrugere!

Først vil jeg gerne ha' lov at sige at denne side er meget objektiv og seriøs! Thumbs up for det! ;)

Som vi alle ved er dollarkursen latterlig lav, derfor har jeg gået med tanken om at købe et tv i USA og få det fragtet til Danmark. Men jeg ved at de kører både med et andet tv-signal (NTSC) og en anden spænding og frekvens i el-nettet (110V, 60Hz). Kan det ha' indflydelse på om det overhovedet kan virke i Danmark eller hvordan?

Udover det, kan det overhovedet betale sig, med moms, told, gebyr osv.?

På forhånd mange tak! :)
Af Frossenfisk
Jeg arbejder tilfældigvis i Kastrup lufthavn for PostDanmark. Jeg ville personligt aldrig bestille en så dyr ting fra et andet land, og det er der en emormt god grund til: Når forsendelser står udenfor i lufthavne i udlandet, er det meget normalt , de ikke er overdækkede. Du kan selv regne ud, hvad der så sker når/hvis det begynder at regne..... Jeg har set utallige forsendelser der er gået i stykker på denne måde.

Rent økonomisk kan det sandsynligvis heller ikke betale sig. Du skal betale 25% i moms, et gebyr for at de behandler forsendelsen (kan ikke huske hvor meget, men det er mere end man lige regner med), og muligvis er der et ekstra gebyr for elektronik. Og så selvfølgelig for fragten, som nok ikke er helt billig.

Udover det, tør jeg slet ikke tænke på hele processen hvis det går i stykker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige netop TV udstyr kan godt gå hen at blive lidt af et problem. Til dels så skal du være 100% sikker på at der også er en PAL tuner i TV'et, men du skal også være 100% sikker på at der er en switchmode strømforsyning der kan veksle imellem 110 V og 220 V.

Jeg ville heller aldrig begive mig ud i sådant et køb. Husk at der kommer 12% told, 25% moms og et toldbegyr på 120 kr. oveni. For slet ikke at tale om fragten, så jeg skønner at blive astronomisk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis man skal bestille fra udlandet lige i øjeblikket, så tror jeg de to bedste muligheder er England og Tyskland.

I England har en større gruppe her fra siden blandt andet bestilt Sharp Tv for noget tid tilbage. Det er how forhandleren Krish-av.co.uk.
Pund kursen er også ret lav for tiden.

Så holder du dig samtidig indenfor EU og selvom fragten er høj, så kan der godt findes rimelige besparelser.
Af aaroe
Rasmus Larsen skrev: I England har en større gruppe her fra siden blandt andet bestilt Sharp Tv for noget tid tilbage. Det er how forhandleren Krish-av.co.uk.
Pund kursen er også ret lav for tiden.
Så vidt jeg er orienteret, så virker den analoge tuner ikke her i Danmark, hvis man bestiller tv'et fra England. Eller er det kun enkelte modeller? - Jeg ved i hvert fald at det gælder for Panasonic PZ85.

Tyske modeller skulle derimod ikke være noget problem.
Af Champen669
Tusind tak for jeres input. Tror jeg dropper import fra USA hvert fald.

Men så lige hurtigt på dem Krish-av, der var der hvert fald nogle penge at spare. Er der så nogen der har kendskab til nogle gode forhandlere i Tyskland?
Af Zacho
Det kommer også an på hvilket Tv du er interesseret i om vi kan anbefale nogle gode forhandlere i tyskland eller lign.. Er det Philips, Sony, Pioneer, Panasonic??