Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

OrigT-Duck skrev: 14 jul 2024, 21:00Ja det hat virker før, og hvis Disney ikke er i stand til at løse de problem i modsætning til andre systemer, så er det jo tvos der lavet noget ved til at lave benspænd,
Ja, selvfølgelig er det da det, for Disneys udviklere kan da ikke lave fejl.

Spøjst, at det har virket før og gik i stykker ifbm. en app-opdatering og ikke en OS-opdatering.
Pelle skrev: 14 jul 2024, 22:48 Disneys player er helt håbløs. Man kan heller ikke skifte undertekster eller dub når man har pauset. Der skal filmen køre. Helt komisk at så begynde at snakke "brugervenlighed" (OrigT-Duck)
Problemet ligger i at Disney gerne vil ensartet brugerfladen, så det er ens på alle enheder. Men Apple spænder ben hele tiden for at de skal bruge Apples egen afspiller.

For sjov nok de udfordringer i kommer med det vi ikke på Android tv eller på webos appen, der kører det helt uden problemer
Ja, der er bestemt ikke det problem på Android, heller ikke det problem som der skrives om i anden tråd angående at man på DRTV App'en skal acceptere Cookies.
Enten er det via App eller Web TV, jeg bruger App'en der er til Android TVOS.
OrigT-Duck skrev: 15 jul 2024, 10:31Problemet ligger i at Disney gerne vil ensartet brugerfladen, så det er ens på alle enheder. Men Apple spænder ben hele tiden for at de skal bruge Apples egen afspiller.
Har du nogen beviser for de påstande, eller gætter du bare?

Mange apps har egne players uden disse problemer.
lunddal skrev: 15 jul 2024, 17:22
OrigT-Duck skrev: 15 jul 2024, 10:31Problemet ligger i at Disney gerne vil ensartet brugerfladen, så det er ens på alle enheder. Men Apple spænder ben hele tiden for at de skal bruge Apples egen afspiller.

Mange? Nævn mig en der ikke har udfordringer med playeren. For det er ikke min erfaring med min 1. Gen at 4k
OrigT-Duck skrev: 15 jul 2024, 17:38

Mange? Nævn mig en der ikke har udfordringer med playeren. For det er ikke min erfaring med min 1. Gen at 4k
Jeg oplever ikke problemer med playeren i Max-appen. Oplever kun, at den mangler de funktioner som er i native-playeren, som jeg ville ønske de brugte i stedet.

At påstå, at Apple sniger fejl ind i Disney+ playeren, for at sabotere den, ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige til
Pelle skrev: 16 jul 2024, 12:42
OrigT-Duck skrev: 15 jul 2024, 17:38

Jeg oplever ikke problemer med playeren i Max-appen. Oplever kun, at den mangler de funktioner som er i native-playeren, som jeg ville ønske de brugte i stedet.

At påstå, at Apple sniger fejl ind i Disney+ playeren, for at sabotere den, ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige til
Nu siger jeg ikke de sniger fejl ind i appen. Men de besværliggøre at de kan udnytte bla. Auto funktionerne som hdr og frame rate, samt Dolby Atmos.

Jeg har dog ikke brugt mit Apple tv i nogle år nu, da vi blev frustreret over de ting i blive vred med at nævner der fejler.

Men vi havde da manglende atmos på hbo max i et halvt år. Fejl ved atmos ikke slog til ved Netflix, så man skal ud og en af det man så, hdr der ikke altid trigges. Men sjovt nok med Apples egen afspiller som Plex og apple tv appen kører med aldrig nogle udfordringer.

Og sjovt nok skete de fejl altid efter firmware opdate af vores Apple tv. Så vi gik tilbage til shield tv, hvor atmos og hdr aldrig haft fejlet
Senest rettet af OrigT-Duck 16 jul 2024, 21:28, rettet i alt 1 gang.