Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

DR skriver, at de har løst problemer med login, men jeg bliver stadig logget ud fra min AppleTV4 og skal starte forfra med login-oplysninger jævnligt.

Derudover bliver jeg tvunget til, at acceptere alle cookies - er der lovligt? Hjælper ikke at swipe, får ingen alternativer, som de fleste andre vante hjemmesider f.eks “kun nødvendige” mv.

Når jeg så starter en live-udsendelser eller streaming, er lyden væk. Hjælper at afbryde og starte igen. I nogle tilfælde, f.eks i en film eller serie, afbrydes lyden flere gange.

Har AppleTV forbundet til Apple Homepod, men ingen andre tjenster på AppleTv4 - TV2 Play, Netflix, Max, ViaPlay - afbryder lyden under streaming/live.

Mest kritisk er dog, at DRTV tvinger mig til at acceptere alle cookies, synes jeg.

Andre der oplever samme udfordringer?
Mvh
Bent
Hej Bent,

Problemet med login-funktionen er desværre udbredt. DR har flere gange meldt ud, at nu mener de, at det er løst. Men det virker stadig ikke. Meld dig eventuelt i koret i denne tråd, som vi bruger som baggrund for at kommunikere med DR om problemet: viewtopic.php?f=24&t=54058

Det med cookies undrer jeg mig også over. Dels er der lovligheden, dels er der Apples regler for apps (som jeg foreskriver, at man skal have den der "tillad at spore"-notifikation). Jeg mener ikke, at DR lever op til kravene her.

Dit problem med lydudfald har jeg ikke et bud på. Jeg har også en opsætning med Apple TV 4K og HomePod. Her oplever jeg ikke lydudfald med hverken DRTV eller andre. Er der noget mønster ift. indhold/live/arkiv?
Jeg bruger Android, der skal ikke vælges Cookies når der bruges App.
Det burde man så heller ikke skulle på en App.
Jeg oplever samme problem med at skulle acceptere cookies i DRTV app på Apple TV 4K.

Derfor har jeg i et par uger været i dialog med DR. Desværre kommer der kun intetsigende svar tilbage fra DR.

Jeg synes, det er utroligt, at vi skal finde os i at blive tracket i hoved og røv af DR og delt med tredjeparter. Vi betaler alle for DR via finansloven, så fri os venligt fra dette.

Vil opfordre alle til at skrive til Folketingets Kulturudvalg, så DR's tracking helvede ikke fortsætter og udvides:
https://www.ft.dk/da/udvalg/udvalgene/kuu/kontakt
Hvorfor sker det der, når det ikke gør på Android.?
Det eneste, der synes at være på niveau med de manglende kompetencer hos DR er arrogancen og foragten for skatteborgerne.

Udover omtalte problemer med DRs app, så virker DR Gensyn ofte heller ikke - i øvrigt et ringe bytte med DR Bonanza, som havde et langt større arkiv.

Derudover er det naturligvis utilstedeligt at alt DRs arkivindhold ikke er frit tilgængeligt, da det jo er betalt af os alle.

At DR vælger at spilde midler på særdeles middelmådige amerikanske film er også sigende.
Deres egenproduktioner også haltet gevaldigt bagefter i de sidste 10 i hvert fald.
DR Drama evnede engang at producere drama af høj kvalitet.
Den megen reality-tv er også et fejlskud og får næppe de yngre generationer til at omfavne DR.
Førhen lavede DR også mange fine og interessante dokumentarer.
Rasmus Larsen skrev: 12 jul 2024, 13:58 Hej Bent,

Problemet med login-funktionen er desværre udbredt. DR har flere gange meldt ud, at nu mener de, at det er løst. Men det virker stadig ikke. Meld dig eventuelt i koret i denne tråd, som vi bruger som baggrund for at kommunikere med DR om problemet: viewtopic.php?f=24&t=54058

Det med cookies undrer jeg mig også over. Dels er der lovligheden, dels er der Apples regler for apps (som jeg foreskriver, at man skal have den der "tillad at spore"-notifikation). Jeg mener ikke, at DR lever op til kravene her.

Dit problem med lydudfald har jeg ikke et bud på. Jeg har også en opsætning med Apple TV 4K og HomePod. Her oplever jeg ikke lydudfald med hverken DRTV eller andre. Er der noget mønster ift. indhold/live/arkiv?
Nej, ikke noget mønster med at lyden forsvinder, ud over at det kun sker på DRTV både live og arkiv. Lyden kommer ikke tilbage af sig selv. Bliver nød til at stoppe udsendelsen og starte igen, o det kan ske flere gange under samme afsnit.
Vedhæftede filer
Så her ser det ud på min AppleTV vedr. cookie
Så her ser det ud på min AppleTV vedr. cookie
DRTV-app-Accepter cookies.jpg (1.96 MiB) Vist 5842 gange
Ddur skrev: 13 jul 2024, 11:58 Jeg oplever samme problem med at skulle acceptere cookies i DRTV app på Apple TV 4K.

Derfor har jeg i et par uger været i dialog med DR. Desværre kommer der kun intetsigende svar tilbage fra DR.

Jeg synes, det er utroligt, at vi skal finde os i at blive tracket i hoved og røv af DR og delt med tredjeparter. Vi betaler alle for DR via finansloven, så fri os venligt fra dette.

Vil opfordre alle til at skrive til Folketingets Kulturudvalg, så DR's tracking helvede ikke fortsætter og udvides:
https://www.ft.dk/da/udvalg/udvalgene/kuu/kontakt
Hvilke svar har du fået af DR? Ville være interessant at vide, hvad de skriver O_O
Tak for tip til Folketingets Kulturudvalg - hvordan har du fundet frem til, at det er dem man kan skrive til?
Tænker man kan klage til Digitaliseringsstyrelsen i forhold til, at DR skal overholde love om Cookies?
Det er Folketinget, herunder kulturministeren og kulturudvalget, der udstikker de overordnede rammer for DR. Det sker via mediepolitiske aftaler og public service-kontrakter.

DR’s ønske om tvunget login til DRTV skaber en unødvendig barriere til skattefinansieret public service-indhold. DR’s indsamling og deling af data er usmagelig og uanstændig for en statsinstitution uden kommercielle interesser. DR’s profilering og personalisering af indhold skaber en papegøjeeffekt, hvor vi bliver præsenteret for indhold, der blot bekræfter vores allerede eksisterende holdninger. Det går alt sammen imod DR’s formål om at sikre alsidighed og understøtte den demokratiske diskussion.

Det er politikerne, at der kan tvinge DR til at tilbyde en login-fri løsning uden dataindsamling og personalisering.
Ddur skrev: 13 jul 2024, 11:58 Jeg oplever samme problem med at skulle acceptere cookies i DRTV app på Apple TV 4K.

Nu har cookies ikke altid noget med tracking at gøre. Det kan være funktionelle cookies til f.eks. at huske login ( ::l ), men meget underligt at bruge i en app.
Ddur skrev: 14 jul 2024, 10:10 Det er Folketinget, herunder kulturministeren og kulturudvalget, der udstikker de overordnede rammer for DR. Det sker via mediepolitiske aftaler og public service-kontrakter.

DR’s ønske om tvunget login til DRTV skaber en unødvendig barriere til skattefinansieret public service-indhold. DR’s indsamling og deling af data er usmagelig og uanstændig for en statsinstitution uden kommercielle interesser. DR’s profilering og personalisering af indhold skaber en papegøjeeffekt, hvor vi bliver præsenteret for indhold, der blot bekræfter vores allerede eksisterende holdninger. Det går alt sammen imod DR’s formål om at sikre alsidighed og understøtte den demokratiske diskussion.

Det er politikerne, at der kan tvinge DR til at tilbyde en login-fri løsning uden dataindsamling og personalisering.
Tak for svar, tror dog vi går forbi hinanden her. En ting er jo tvunget login, en anden er loven om cookies som beskrives af Digitaliseringsstyrelsen:
“Hvis du anvender cookies eller lignende teknologier på din hjemmeside eller i din app, skal du vide, at der er regler for, hvordan du må bruge dem. Du skal blandt andet informere tydeligt om, hvilke formål du bruger cookies til. Desuden kræver brug af cookies et aktivt samtykke fra brugeren.”
Læs mere her:
https://digst.dk/sikkerhed/digitale-til ... eudbydere/

Er enig i, alt du skriver om DR. Login~systemet, der skal sikre mig, at kun blive præsenteret for “mine interesser”, fungerer ikke. Ser aldrig på f.eks. på Bagedysten, Gift i første øjeblik og hvad der ellers er af totalt uinteressante reality-programmer for mig. Alligevel ligger de i “Top”.
Undrer mig også over formuleringen “Største programmer” - hvad er så de “mindste”. :D

I øvrigt, får jeg ikke samme Cookies-krav (kan vælge mellem de vante alternativer) på andre Apple-enheders DR-App (iPhone, iPad) - kun på AppleTV.
Største programmer. Det kan da kun være dem der er mest set. De mindste må da så være dem som ikke mange ser.