Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tanja
Hej alle sammen.

Jeg er i den situation, at jeg skal have et nyt TV. Det skal min være 42" men max 46", og prisen skal max være 20.000 kr.

TV'et skal bruges til TV (analogt og digitalt fra antenne og parabol hvis muligt) samt DVD.

Jeg ved ikke om jeg skal vælge plasma eller LCD, men jeg har kigget på et Sony KDL-46X3500, hvor jeg synes at specs'ne ser gode ud. Det fås til lige omkring de 20.000.

Jeg kan se, at der er en MPEG-4 HD tuner i. Vil det sige, at jeg ikke har brug for en ekstra boks, når vi skifter til digitalt signal her i Danmark?

Er der nogle der har erfaringer med dette TV?

Jeg er også modtagelig overfor andre foreslag.

På forhånd tak.
Af Zacho
Hey.
Ved parabol skal du nok bruge en DVB-S ... Tror ikke der findes et Tv hvor den er indbygget, DVB-C er til kabel tv, yousee eller zaptor f.eks.
Det er et Tv med et meget flot billede som du har fundet dig. Husk at hvis DVB-C tuneren skal virke så mener jeg det skal være DK modeller. Synes at have hørt de er låste så de ikke virker ordentligt hvis det er parallelimport.

Har set det til en Sony udstilling med deres S500 bluray afspiller og det så rigtig godt ud. :-)

Ps. DVB-S mener jeg du får indbygget i en digital boks fra paraboludbyderen hvis du beder om det.. det koster nok lidt ekstra for sådan en boks, og husk ikke at skifte før de kan tilbyde en til mpeg4 medmindre du vil ud at skifte senere.