Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Deviruchi
Det er en sørgelig sportssommer i HD, men er det muligt at se Touren i 4K nogen steder?
Max sender det for discovery, men jeg kan ikke læse mig til, om de sender i 4K eller ej.
Alle bud er velkomne... Jeg er simpelthen så skuffet over EM, OL og Tour i sølle HD kvalitet. :((
Af Beckham
Ja...det er godt nok en skuffende tid på den front. Lige før man næste gang kan nøjes med at købe et HD tv (hvis de fandtes længere)....
Brugeravatar
Af Morten1
Beckham skrev: 06 jul 2024, 10:09 Ja...det er godt nok en skuffende tid på den front. Lige før man næste gang kan nøjes med at købe et HD tv (hvis de fandtes længere)....
Man skal i hvert fald tænke grundigt over hvad ens forbrug betyder og ser man meget almindeligt TV så er det jo mildelst talt så som så med lyd- og billedekvaliteten.

Måske i kan overveje at benytte en VPN og derved kunne se indhold from UK og USA, der moske viser sport i 4K? (Jeg selv ser kun boksning og lidt mma af og til, så er ikke inde i det med hvem, der sender og i hvilken kvalitet)
Brugeravatar
Af Naiera
Det er bedre at bruge en DNS-løsning som Smart DNS Proxy end VPN...
Af PeterD
Sender France TV som vel står for at sende fra Touren overhovedet i 4K ?

Ved ikke med France TV Channel 2 (Deux) og Channel 3 (Trois). Sidstnævnte starter vel først til OL i Paris.
I Europa er det vel, foruden TV2 også Eurosport og engelske ITV4 og Peacock (Streaming) , der sender TDF.
Af Supergris
Jeg tror, I ville blive forbavset, hvis I lavede en direkte sammenligning med et 4K-signal vs. samme indhold i 1080p, forusat der er tale om SDR i begge tilfælde.
Med 1080p vs 4K i den størrelse skærme, der normalt findes i de fleste stuer, ville det være i småtingsafdelingen forskellene skulle findes, og der skal ledes efter dem, så længe der er tale om en stream med en acceptabel bitrate...
Opløsningen i dagens digitale signaler er oppe på et niveau, hvor det ligger et godt stykke nede på listen, når man søger optimal billedkvalitet...
Af Beckham
En ting er tal og fakta. Jeg ved bare at hvis jeg slår over på super liga\premier league i 4k, så er det altså et væsentlig bedre billede sammenlignet med det standard HD signal. Så kan det være HD signalet er i en dårlig bitrate osv., men det ændrer jo ikke ved det faktum at 4K kanalen giver et væsentligt bedre billede.
Brugeravatar
Af hans123
F1 i 4K er også meget bedre en alle de andre mærkelige stream.

Dog gør F1TV Det ok. Men der mangler lige lidt
Af Beckham
Præcis...så kan vi snakke bitrate og alt muligt andet. Det som er afgørende er hvad øjnene ser. Jeg har ikke haft nogle på besøg som ikke tydeligt kunne se forskel når jeg skiftede over på 4K kanalen.
Af Supergris
Det er så på grund af et betydeligt bedre signal (mindre og mere effektiv komprimering) og ikke egentligt relateret til selve opløsningen.
Prøv at teste med en Blu-ray mod en UHD Blu-ray i SDR, så vil I have en bedre forståelse for, hvad opløsningen egentlig betyder...
Af Beckham
Du har helt sikkert ret. Faktum er bare at i det her tilfælde betyder tal/fakta ikke så meget for mig. Hvad end som gør det, så giver 4K kanalen bare et klart bedre billede kontra HD kanalerne.
Af kabri
Jeg tror ikke touren optages i 4k i og med at næsten alle kameraer er mobile.