Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

jeg har 2 problemer:

1) jeg har et OrigenAE S21T HTPC http://www.origenae.com/en/htpc_s21t.htm
der er en 12,1" touchscreen i, men den tænder ikke når jeg tænder HTPC'en, jeg skal tænde på power-knappen til skærmen hver gang, også når den har været i dvale(S3)og det er jo ikke så fedt.
skærmen er tilsluttet VGA porten på bundkortet(GIGABYTE GA-MA78GM-S2H)
Jeg synes jeg har ledt i bios og windows efter indstillinger der kan have noget med det at gøre, men uden held.
Jeg har også prøvet at bytte rundt på primær og sekundær skærm(42" Karvia FullHD) i catalyst centeret. Intet virker
Håber der en klog der kan komme med et guldkorn :-)

2) Jeg har en 42" FullHD skærm tilsluttet med HDMI, men billedet bliver ikke fyldt ud på skærmen, der mangler ca. 5 cm i både top/bund og siderne. Jeg køre Clone med den 12,1" med opløsningen 1920x1080 60Hz.
Jeg kan se på skærmen at input er 1920x1080, så hvad går galt?

håber I kan hjælpe

mvh
Nicolaj
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Angående spørgsmål to, så prøv at se om der i skærmens menu ikke er noget á la overscan/underscan eller aspect ratio som du kan indstille på.
Hvad sker der hvis du kører andre opløsninger til skærmen?
Af SniperKingDK
Jeg prøvede at rode lidt med det, og uden at vide hvordn jeg gjorde, så virker det nu; billedet fylder hele skærmen.

vedr. 1) så har programeret min fjernebetjening(Philips SRM7500) så den tænder skærmen sammen med HTPC'en. + at jeg så kan tænde og slukke skærmen med philips'en, hvilket jo er smart når man sætter en film på, så man ikke skal sidde og kigge på den lille skærm sammen med fjernsynet.

Så nu funker det hele bare perfekt :-)

SniperKingDK
Brugeravatar
Af azrael
Uha, jeg troede ikke, at nogen (herhjemme) ville have mod på at købe OrigenAE S21T. Det er et rigtigt lækkert kabinet, men prisen på 6500+ DKK virker lidt afskrækkende. :p

Anyway, er glad for, at du har fundet en løsning på dine problemer!
Af SniperKingDK
Hehe, jeg havde heller ikke købt det, hvis jeg havde vidst at deres T12 model http://www.origenae.com/en/panel_t12.htm kom på markedet så hurtigt(man kan allerede købe det i DK nu)
Konen synes S21t'eren ligner en microbølge-ovn, og ikke er særlig pæn i stuen, men jeg er ligeglad, for jeg har nørd-filter på øjnene, og synes det er hammerfedt :-) :-)

SniperKIngDK