Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, de vil meget gerne prøve at forvirre kunden til at købe andet end de egentlig ville, det vil de aldrig kunne med mig, hvis de er for insisterede, så går jeg bare et andet sted hen, hvilket der gøres når der f.eks skal købes nyt TV, da de ikke forhandler hverken Panasonic eller Sony. Hvorfor mon de ikke gør det.? Der er vel ikke tilstrækkelig indtjening på de fabrikater.
PeterD skrev: 04 jul 2024, 18:06 Hvis du køber i Elgiganten så HUSK at bestemme dig hjemmefra. Sælgerne elsker den der: "Hvorfor skærm xxx ? Lige nu har vi tilbud på LG eller Samsung..Jeg kan give dig yderligere xxx i rabat".

De vil også gerne yde mersalg feks en kalibrering.

Ja den regnede jeg godt ud sidst jeg var derude og kigge - man kunne jo ikke undgå at bemærke, at sælgerne lykkedes med at lokke ældre mennesker til at købe mere end de reelt havde brug for samt diverse tilkøb :(
Jeg endte med at købe sådan et sæt Argon højttalere som blev foreslået tidligere i tråden - har tidligere haft sub og det giver helt sikkert en fed effekt, men jeg hører ikke film på samme niveau længere og til musik bruger jeg en ret fin gammel Luxman forstærker, der giver en rigtig flot lyd synes jeg.

Så nu mangler jeg bare at vælge TV :)
Morten1 skrev: 04 jul 2024, 20:09

Så nu mangler jeg bare at vælge TV :)
Find nogle modeller i prioritet rækkefølge og størrelse og check pricerunner først.

Du går aldrig forkert med de skærne Flatpanels anbefaler, blot husk at indstille det "bedst muligt"

Selvom skærnene er tændt i butikken kan ikke bruge det til alverden. Skruer sælgerne højt op for lysstyrken på nogle skærme og tilsvarende dæmper lyset på andre, mens kontrast og farver enten er udvasket og grå eller pang og utrolig farverige på andre
Jeg har købt et TCL 75C805 QLED 4K
Hos Elsalg.dk hvor der var et godt tilbud synes jeg - prisen var i hvert fald noget lavere end andre steder jeg kunne finde, med undtagelse af et par suspekte sider som jeg ikke ville handle hos - og så var fragten gratis (jeg bor på Bornholm).

https://elsalg.dk/tcl-75c805-qled-4k-google-tv

I forhold til mit forbrug, budget og forstand på emnet (eller mangel på samme :) ) så tror og håber jeg at jeg har truffet et valg jeg bliver godt tilfreds med.

Planen er at udskiftet det igen om ca. 4-6 år alt efter behov og hvad nyt der måtte dukke op til den tid.

Jeg vil gerne sige mange tak til alle der har kommenteret herinde.

Jeg har siden mit første opslag læst diverse artikler og anmeldelser her på sitet som har været særdeles hjælpsomme i forhold til mange af de andre websites jeg også har søgt info på, så jeg vil anbefale det til andre, der er interesserede.
Hvis budgettet nu begynder at nærme sig 15.000 er det måske værd at tage 85" TLC 845/849 med i overvejelserne. Det har de seneste måneder været nede i 12.999 adskillige gange og kommer sikkert derned igen de kommende uger.
Billedmæssigt ligger det efter sigende på linje med de bedste LCD skærme fra Samsung og Sony.
IT-Bruger skrev: 05 jul 2024, 03:55 Hvis budgettet nu begynder at nærme sig 15.000 er det måske værd at tage 85" TLC 845/849 med i overvejelserne. Det har de seneste måneder været nede i 12.999 adskillige gange og kommer sikkert derned igen de kommende uger.
Billedmæssigt ligger det efter sigende på linje med de bedste LCD skærme fra Samsung og Sony.
Tak for input!

TV er købt.

Jeg må indrømme, at til trods for at jeg godt kan lide en stor skærm til film og spil, så synes jeg nok at 85” er for stor - også fordi jeg ikke just synes at fladskærme generelt er nogen æstetisk perle ;)

Jeg har indrettet et hjørne af stuen til film ende - resten er forbeholdt siddegrupper og musik, billeder, lamper mm. - og da der vel er 4 meter til TV så synes jeg at det passer fint med de 75” men som så meget andet er det selvsagt en smagssag.
skriv endelig om dine indtryk, når du har fået set lidt film og andre ting. Det kan være en god hjælp til andre.
Morten1 skrev: 07 jul 2024, 13:04 Nå - ordren er blevet ændret til et TCL 85C805
85" C845/849 har de seneste 5-6 mdr været nede i 12.999. Det er ikke usandsynligt det kommer derned i det prisleje igen - hvis du kan vente og behovet for nyt tv ikke er meget akut.

Med C845/849 får du et betydeligt bedre tv.....