Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Jeg ved ikke om jeg har misset noget, men jeg har oplevet at jeg på Disney + ikke længere får Dolby Atmos lyd ud til soundbaren (bruger app’en i tv’et) får nu Dolby Digital Plus.

Jeg har premium abonnement, hvilket er dobbelttjekket.

Jeg har et philips 55oled 807 TV og Soundbar B97 (Philips) og Atmos lyd fungerer fint fra Netflix.

Har lagt mærke til nyt design på Disney app, måske dette har haft indvirkning. For det har virket før.

Har prøvet at slette appen og installerer igen og det hjalp ikke, har nulstillet lydindstillingerne på tv’et sat lyden til multichannel bypass.
Har stadig Disney+ lidt endnu, og der er Atmos lyd på. Ser det via en Nokia 8000 streaming boks (Android TVOS).
Har også det sidste års tid haft problemer med Disney app på Apple Tv.
Film opgivet i HDR bliver ikke vist i HDR når der et OLED TV sat til, Dolby Vision virker der i mod fint, samt film som er i HDR på andre streamnings tjenster, herunder købte film hos Apple og Prime.

Ligeledes bliver Dolby Vision “låst” til selve menu oversigten så den køre i Dolby Vision indtil man vælger film i SDR eller quitter appen og starter forfra, der sker også noget med selve frameraten når man bevæger sig rundt i menu’en når denne køre i Dolby Vision, det hakker en hel del…

Der findes flere tråde om det på nettet, og jeg har fat i Disney af flere omgange, både telefonisk og skriftlig, men intet er pt. ændret.
Tak for svarene Radiomanden, Rasmus og Bond

Jeg må afvente og se der kommer en opdatering eller lignende.

Troede at det måske var fejl i mit udstyr, men da det virker på Netflix skød jeg hurtigt det ned.

Tænkte også, at det måske havde noget med abonnementet at gøre, men det er premium eller at mit udstyr allerede var outdated.

Så rart at vide at det nok med stor sikker sandsynlig er app’en.

Det er trist at så stort et brand har så sløj en app, den er trods alt bedre end Max, men Netflixs app har alle dage bare fungeret til ug ( i hvert fald de år jeg været bruger)