Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
YouSee har i denne uge lukket sit forum, YouSee Community. Man mødes nu af denne besked: https://forum.yousee.dk

Desværre betyder det, at alle gamle indlæg også er forsvundet, hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, da der var mange gode forumtråde med råd i YouSees forum. Det er ikke fordi serverne er lukket, og man kunne jo bare have valgt kun at lukke for nye indlæg.

Eksisterende og nye YouSee-kunder, der ønsker hjælp til YouSees kanaler, streaming, apps, bokse er naturligvis meget velkomne her på Flatpanels forum. Der kan oprettes gratis profil her: ucp.php?mode=login
Vedhæftede filer
Beskeden man får når man besøger YouSee Forum
Beskeden man får når man besøger YouSee Forum
Screenshotyousee.png (92.57 KiB) Vist 7127 gange
Brugeravatar
Af Radiomanden
Af den grund har jeg også oprettet mig her på Flatpanels. Der var lidt skriveri og forslag på YS Forum at dette forum ville være et fint alternativ, nu må det ses hvor mange der kommer med over, men den gennemsnitlige bruger ved nok ikke at Forummet her existerer. Nok kun den hårde kerne der var på YS Forum.
Jeg kan forestille mig, at noget af det også rykker over i Facebook-grupper, hvilket jeg synes er en skam, da det er svært at søge og finde eksisterende indlæg, så ofte bliver de samme spørgsmål gentaget igen og igen.

Det er det jeg ind imellem kalder "pull" og "push" faserne af internettet. I starten havde vi fora, hvor folk aktivt opsøgte viden (pull). I dag domineres internettet af sociale medier, der "pusher" information ud hele tiden. Der er ikke rigtig nogen orden. Jeg tror, at vi om 5-10 år har en bedre balance i pull/push i takt med, at internettet modnes. Allerede nu ser vi jo optakten til, at sociale medier over en bred kam går tilbage i Danmark og andre lande.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Ja, FB er ikke en videre god løsning, YS har stadig deres side hvor man kan skrive til den via Messenger, men det kan andre ikke læse, så de bliver uden tvivl mødt med en samme spørgsmål og klager igen og igen, da andre jo ikke kan se hvad der er svaret, de havde jo en community side hvor man kunne skrive og læse, men den blev jo nedlagt af Meta ligesom på andre sider. Mange spørgsmål gik dog også igen og igen på de sider, lige som de i øvrigt også gjorde på YS Forum. Det var vel nemmere at spørge i stedet for at finde et svar selv.
Af JornH
Hej, jeg er fra YS Forumet. Jeg håbede der kunne laves en Yousee tråd her.
Af kabri
Jeg har ikke været på yousee forum siden jeg opsagde tv pakken adskillige år siden men det er da for dårligt at de har slettet det hele, der var mange nyttige indlæg..
Brugeravatar
Af Radiomanden
Har heller ikke haft en TV pakke i en del år, men har stadig bredbånd og mobil fra YS, så jeg blev på YS forum til det lukkede, Jorn H blev også på YS forummet til det lukkede.

Ja, en afdeling om You See her på forummet, kan det lade sig gøre.?
Af perstærk
Lukningen kommer da meget belejligt. Nu er der ikke længere indblik i et af deres store aktuelle problemer: blokeringen af Apple Music, hvis man opdaterer til nyeste iOS.

Ligesom den indbyggede sikkerhed i routeren blokerer for visse netradioers streamingadgang til DR (i et år eller mere). Nogle kunder, som det fremgik af forummet, har ligefrem været så frustreret, at de har skiftet udbyder.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Den YS Router jeg har spærrer ikke for noget, da den ikke har sikkerhed i den, det er 3890 og D6 der har problemet. Mobil er der heller ikke problemer med. Grunden til at der ikke haves en TV pakke, er at det er for dyrt, det er uanset hvilken udbyder det er.
Lige angående det med forums. Digitalt.TV, nu skal der betales for at undgå at der bliver opsamlet Data og man kan ikke fravælge det og Cookies hvis ikke der betales. Pris Kr.29/måned. Bliver det forum brugt fremadrettet.? NEJ.
Brug af Cookies og især indsamling af Data, det vil jeg gerne selv bestemme over, lige som jeg selv vil bestemme om der skal bruges Adblocker eller ikke.
Radiomanden skrev: 04 jul 2024, 12:26 Ja, en afdeling om You See her på forummet, kan det lade sig gøre.?
Jo, god idé nu hvor YouSee Community er lukket. Jeg har oprettet en YouSee-sektion her på Flatpanels.

Når man kigger på forummets hovedside, så finder man YouSee som underforum nede under 'Tv-kanaler og tv-distributører'. Direkte link: YouSee underforum

Jeg har en del værktøjer liggende til at kigge på cached, altså gamle, udgaver af hjemmesider, der enten er ændret eller lukket, så i YouSee underforummet får jeg lige lagt nogle aktuelle emner og en guide til at tilgå gamle sider på YouSee Community.
Jeg ville lige ind at se, om der var kommet nogle indlæg på Yousee underforummet, men blev mødt med, at jeg ikke havde adgang.

Jeg loggede derfor på, men bliver stadig mødt med; "Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se og læse emner i dette forum."

Klikkes der på "Tv-kanaler og tv-distributører", kan jeg se, at der i skrivende stund er oprettet tre emner, der har kastet syv indlæg af sig.

Mangler der at blive klikket noget af i det nye underforum? Jeg har ikke mødt denne hindring før. :-)