Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flemming Larsen
filmfreak skrev: 27 maj 2024, 17:43
Flemming Larsen skrev: 27 maj 2024, 11:46 Hvad sker der for Disney?? Avatar filmene mangler stadig Vision og Atmos.
Hvad mener du ? Hos mig er begge Avatar filmene med både DV og Atmos på Disney+

Og På ITunes er Avatar 2 også i DV og Atmos. Ved ikke med Avatar , men tror den er 4K HDR og Atmos
Det er i iTunes at jeg ikke kan se nogen af dem i 4k. Har lige startet den nye op i iTunes, og ja der er Vision og Atmos. Det står der bare ikke i oplysningerne. Den første er ikke i 4K.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Flemming Larsen skrev: 27 maj 2024, 20:04
Rasmus Larsen skrev: 27 maj 2024, 13:51
Flemming Larsen skrev: 11 maj 2024, 21:16 Har der slet ikke været noget fremme om, at om The Terminator skulle komme i en 4K udgave?
Det er vist kun rygter indtil videre, er det ikke?
Jeg spørger jo om der har været noget.
Jeg har set et rygte, som vist var baseret på, at Amazon havde lagt en 4K-version op af The Terminator. Det viste sig dog senere, at de var kommet til at lægge 4K-udgaven af Terminator 2 ind under The Terminator.

Det er vist indtil videre det, så jeg tror ikke, vi kan glæde os endnu.
Af Flemming Larsen
Jeg har ikke set, om der er kommet en tråd med, hvilke film hos Apple der er opdateret til 3D. Men nu er der kommet en afdeling i CheapCharts appen, hvor man kan se hvilke film der er i 3D.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Beklager, jeg kom fra det, da jeg ikke kunne få nogen i tale i distributørledet. Det ser ud til særligt at være de internationale tjenester såsom Apple TV og Rakuten, der mangler danske undertekster. Blockbuster har danske undertekster på flere af de titler, der fremgik af din liste tidligere (men mangler så også fuldstændig en del af titlerne i kataloget).

Hvordan var det nu med UHD Blu-ray? Var der ikke nogle af de store titler, der også på et tidspunkt manglede danske undertekster? Var det fra Disney?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Flemming Larsen skrev: 31 maj 2024, 20:26 Jeg har ikke set, om der er kommet en tråd med, hvilke film hos Apple der er opdateret til 3D. Men nu er der kommet en afdeling i CheapCharts appen, hvor man kan se hvilke film der er i 3D.
Hej Flemming. Vi har på vores engelske FlatpanelsHD en database over 3D-film på iTunes. Det vedrører pt. den amerikanske iTunes, men Apple Vision Pro lanceres jo snart i de første europæiske lande, så jeg går ud fra, at mange af disse film også snart bliver tilgængelige i Europa.

https://www.flatpanelshd.com/3dmoviedatabase.php
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Listen er opdateret. Som altid tak til Flemming Larsen for de mange input.

Oversigt: Film i 4K HDR og Atmos på Apple TV (iTunes)

Opdateret 3.7.2024:
Civil War
Det forsømte forår (1993)
The Running Man (1987)
The Crow (1994)
Godzilla x Kong: The New Empire
Ocean's Eleven
Ocean's Twelve
Ocean's Thirteen
Jagtsæson 2
Shrek the Third
The Creator (2023)