Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej
Måske der er kloge hoveder som kan hjælpe med dette. Efter at have døjet med nedenstående i en del år vil jeg ne(endelig siger konen) se om det kan løses.
Vi døjer med forsinkelse af lyd når der streames fra tlf. eller tablet. Der er varierende forsinkelse og sjældent ingen? What to do, super irriterende når man er nød til at streame DR, hvis man vil se udenlandske serier da de sjældent/aldrig kan ses via ap på tv. Kan man løse dette ved at bruge en appel-tv boks? selvom vi har tv via lokal antenneforening uden boks.
Vi kan heller ikke få fuld skærm via tlf og tablet, altid en sort kant rundt om billedet

er løsning at skifte mobil eller tablet og så spiller det?

enheder er pt: mobil huawei p30 pro, tv samsung 65q90r og samsung s2 tablet

ved godt tab er gammel:)
Hej Kim. Hvordan får I billedet fra Huawei P30 og Samsung S2 over på Samsung TV'et? Det lyder umiddelbart som noget skæmspejling, hvor I spejler hele mobil/tabletskærmen, altså så man også kan se mobilens hovedskærm og menuer..

Skærmspejling vil altid være en dårlig oplevelse ift. streaming af tv-programmer og film, så hvis det er sådan I gør, så skal du se at få en ordentlig løsning for at sikre fred i hjemmet :)

Normalt når man vil sende et tv-program / film fra en mobil enhed til TV-enhed, bør man bruge AirPlay eller Google Cast. Her overtager TV-enheden, f.eks. TV'et eller TV-boksen, streamet til serveren, når man klikker på cast-ikonet på sin mobil. Det sikrer en meget bedre streamingoplevelse i højere kvalitet uden udfald, hak og usynkroniseret lyd. Din Samsung Q90R har indbygget AirPlay, men det virker kun fra iPhone og iPad. Samsung Q90R har ikke indbygget Google Cast, hvilket virker med både iPhone og Android.

Så du skal have fat i en boks. Dette vil også løse problemet med, at du ikke kan se visse tv-programmer på DRTV. Dette problem skyldes, at DRTV ikonet til Smart TV reelt bare er et genvejsikon til det system, der hedder HbbTV. Læs mere om problemet her: "Programmet kan ikke ses på DRTV": Hvad DR siger til fejlen

Min anbefaling vil være at købe Apple TV 4K boksen for at slippe for at sidde og fedte med en mobil enhed, når I skal se tv. Her har I alle de relevante tjenester som apps på hovedskærmen – de downloades fra en app-butik. DRTV på Apple TV kan afspille alle programmer.

Skal det være billigere, så er der Chromecast med Google TV. Den har også DRTV app, og så kan I fortsætter med at bruge mobilen til at fedte rundt mellem streaming-apps, hvis I ønsker. Nu bare med Google Cast i stedet for skærmspejling. Chromecast har dog en del begrænsninger.

Du kan styre både Apple TV 4K og Chromecast med TV'ets fjernbetjening eller skifte til Apple og Googles fjernbetjening, der kan tænde og slukke TV'et samt styre lydstyrken. Du skal bare aktivere HDMI CEC på dit Samsung TV. Læs mere her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1653030927
tusind tak for et super svar, jeg bruger netop skærmspejling. Jeg køber straks en appel TV 4k boks. Jeg skjuler den så er jeg fri for at blive moppet af resten af familien, da jeg aldrig har haft noget af det der 'farlige/dyre' apple sager :)

Kim Nielsen
klarup
tusind tak for et super svar, jeg bruger netop skærmspejling. Jeg køber straks en appel TV 4k boks. Jeg skjuler den så er jeg fri for at blive moppet af resten af familien, da jeg aldrig har haft noget af det der 'farlige/dyre' apple sager :)

Kim Nielsen
klarup