Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af halvautomat
Hej
Hvad har I gjort for at få et stabilt trådløst netværk i Jeres bolig?
Har stadig et tv som kører på det trådløse. Har 2 som kører på netkabel.
Men oplever at det trådløse er ustabilt svinger fra 40 til 150 Mbit.
Har prøvet at lukke diverse Bluetooth og netværk ned. Men det påvirker ikke ustabilteten. Har gen 6 router.
Er det virkelig luft baseret.... Signaler som forstyrrer... Orker ikke pakker huset inde i sølvpapir😂
Af Snipermpdj
Mesh.
Jeg har et TP-Link X20 med 2 noder. Efter jeg købte det kører altid klippestabilt og oplever aldrig problemer med det.
Brugeravatar
Af hans123
Køb en fornuftig router og det spiller.

Har du den fra udbyder eller en anden billig er chancerne for bøvl store.

Selv bruger jeg en af top modellerne fra Asus med Merlin firmware.

Aldrig bøvl og har rigtig meget på wifi på en del Kablet som video overvågning og et par NAS server kørende 24/7

De koster lidt, men glæden er der daglig
Af orm08
Hvis du bor i lejlighed, kan det være naboers WIFI, der generer.
Du kan bruge din computer til at se kanalerne de forskellige netværk sender på, og så justere kanalerne på din egen router

Hvordan måler du de 40-150 mbit ?

Hvilken internet forbindelse har du ?

Hvilken router er det du har ?

Når den har Wifi6, hjælper det nok ikke at købe en ny router, f.eks. Google Nest, som også kan udvides til Mesh hvis du bor i et hus
Brugeravatar
Af hans123
Peger stadig på din router som er problemet.

en bedre roter vil hjælpe

Sørg for god placering gerne 1,5 meter oppe
Af halvautomat
Har bare svært ved at forstå hvad Altibox skulle have ud af at sende routere ud til alle deres kunder som kun giver problemer. Tænker at de burde kunne indkøbe kvalitetsroutere i et fornuftigt prisleje.
Mærket zyxel er vel kendt som et ok mærke iøvrigt!
Brugeravatar
Af hans123
Det handler om penge

Mærket er OK men det er deres billige udgave, så en dyrere router har mere maskinkraft og bedre styr på netværket

Der er en årsag at de koster 4-6 gange mere end den du har fået udleveret
Af mortenstryhn
halvautomat skrev: 4. jun 2024, 09:20 Har bare svært ved at forstå hvad Altibox skulle have ud af at sende routere ud til alle deres kunder som kun giver problemer. Tænker at de burde kunne indkøbe kvalitetsroutere i et fornuftigt prisleje.
Mærket zyxel er vel kendt som et ok mærke iøvrigt!
Prisen!

Jeg har tidligere arbejdet med prissætning hos et af de kendte Internet-brands, og når det kommer til routeren er prisen alt-afgørende. Routeren testes af et par medarbejdere derhjemme, og hvis de er glade, kan den komme på lager og blive brugt.