Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KasperM
Hej Flatpanels eksperter,

Sommerens mange sportsbegivenheder har skubbet til lysten om et nyt TV til stuen. Men efter at have læst forums tynde for anbefalinger og anmeldelser er jeg mere forvirret end før :s

Jeg leder efter et 65”-75” TV, der skal hænge på væggen i en lys stue. Der er store sydvest vendte vinduer lige til højre for den væg for TV’et skal hænge, hvor solen skinner ind igennem det meste af året. Budget ca. 10.000

Vi ser primært TV/Serier og film fra streaming tjenester.

Hvad ville I gå efter? Jeg har kigget på både OLED og Mini-LED skærme, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er det bedste valg.

Mvh. Kasper
Af PeterD
Når Sammy er 8000 kr billigere end LZ1500, kan der kun være en vinder.

Hvis du ikke streamer Netflix. Disney+, Apple tv. Hvis du ikke har en XBox Serie X/S, hvis du ikke har en Bluray 4K afspiller, behøver du ikke Dolby Vision.

65" LG G2 ligger desværre på 13.000 kr

https://lbs.dk/produkt/lg-oled-g2-65/?u ... ricerunner

Det handler også om hvad du bedst kan lide at bruge:

WebOS eller Tizen ?
Har du ikke snart lært, PeterD, at LG G2 eller LZ 1500 for den sags skyld, IKKE er i samme klasse som QD OLED og OLED med MLA, da det først blev introduceret med LG G3?
Dolby Vision er desuden ikke noget nogen absolut behøver, blot ville det være rart, hvis alle formater var understøttet!

Der er også bred enighed om, at styresystemet burde ligge langt nede i prioriteringsrækkefølgen, så heller ikke noget der handler om, hvad man bedst kan lide at bruge...
Af KasperM
Supergris - Fandt det hos Elg. som har en masse på lager.

Du lyder slet ikke til at være i tvivl - Vil det sagtens kunne håndtere et lyst rum, med genskin fra vinduer?
Af PeterD
Supergris skrev: 01 jun 2024, 11:02Absolut!
Sjældent man har hørt Supergris været begejstret for en skærm som her!

Det lyder som en skærm HELT UDEN minusser og som tørrer gulvet mod LG G3..

Anyway.

Må tage hatten af for Sammy at levere sådan et produkt til dén pris.
Der gåes ALL IN on ALL Fronts!

Det får forhåbentlig konkurrenterne til at se måbende til og spidse både kvalitet og skrue på prisen når skærnene 24' og 25' skal præsenteres.

Jo mere konkurrence, jo bedre så udviklingen skubber grænser.

For alle.
IGEN kommer du med et postulat om, at skærmen er HELT UDEN minusser, denne gang med endnu en tilføjelse af, at den nu også tørrer gulvet mod LG G3!

Sidste gang svarede du ikke, men det kunne være interessant at vide, hvor du får dine ideer fra, og hvorfor du postulerer noget tilsyneladende fundet på ud fra den blå luft?

Din tydeligvis komplette uvidenhed på trods af al din tid herinde og ifølge dig selv masser af andre sider, lader ikke til at have gjort dig klogere, da du samtidig ikke har skyggen af egen erfaring og stadig lever i en drømmeverden, hvor du tror plasma er den nye sort, så fatter jeg ganske simpelt ikke, hvad det er, der gør, du interesserer dig for at rådgive andre?

Grunden til jeg og andre anbefaler skærmen, er, at skærmen er i toppen af, hvad der findes på markedet, men til den halve pris af konkurrenterne, NÅR det er på tilbud; faktisk billigere end en del skærme, der ikke er i samme klasse.
Disse tilfælde dukker der kun enkelte op af i løbet af et år.

Peg på én skærm, der har et bedre eller lignende pris/kvalitets-forhold - Nej, vel?

SÅ enkelt er det faktisk!
Af PeterD
Supergris skrev: 01 jun 2024, 17:13 IGEN kommer du med et postulat om, at skærmen er HELT UDEN minusser, denne gang med endnu en tilføjelse af, at den nu også tørrer gulvet mod LG G3!

Sidste gang svarede du ikke, men det kunne være interessant at vide, hvor du får dine ideer fra, og hvorfor du postulerer noget tilsyneladende fundet på ud fra den blå luft?

Din tydeligvis komplette uvidenhed på trods af al din tid herinde og ifølge dig selv masser af andre sider, lader ikke til at have gjort dig klogere, da du samtidig ikke har skyggen af egen erfaring og stadig lever i en drømmeverden, hvor du tror plasma er den nye sort, så fatter jeg ganske simpelt ikke, hvad det er, der gør, du interesserer dig for at rådgive andre?

Grunden til jeg og andre anbefaler skærmen, er, at skærmen er i toppen af, hvad der findes på markedet, men til den halve pris af konkurrenterne, NÅR det er på tilbud; faktisk billigere end en del skærme, der ikke er i samme klasse.
Disse tilfælde dukker der kun enkelte op af i løbet af et år.

Peg på én skærm, der har et bedre eller lignende pris/kvalitets-forhold - Nej, vel?

SÅ enkelt er det faktisk!
Rooolig nu.

HELT op og ringe i det røde felt.

Jeg noterer mig OGSÅ at Prisen og kvaliteten ER uovertruffen og HELT uden sammenligning i branchen overhovedet OG når den prissættes SÅ aggressivt som tilfældet er.

Har før noteret mig det i div tråde, hvor det ikke skabte samme røre og opstandelse som nu..

Og som du selv er inde på undres man sig over konkurrenternes tavshed på marked ?
Og det er netop dét jeg gør.

Hvor mange store tv producenter er der i 2024 ? 4-5 stykker ?

Sidder de bare og kigger på ?

I andre segmenter reagerer konkurrenter hurtigt ved prisnedsættelser osv.

At du blander plasma ind i tråden, må stå for din egen regning.

Rtings nævner feks. "Best 5 screens for bright room in 2024" her.

https://www.rtings.com/tv/reviews/best/bright-room

Men som sagt er det ikke relevant da de SLET ikke har samme klasse.
Selvfølgelig reagerer jeg, når du gentagne gange kommer med udokumenterede påstande, og ofte direkte forkerte udsagn!

Grunden til jeg bringer plasma ind i billedet, er, fordi det er noget, du stadig kan finde på at anbefale og tilsyneladende det, du har som reference, hvilket du selv fornylig har beskrevet.

Normalprisen på skærmen er jo ca. det dobbelte; hvordan der af og til dukker produkter op, hvor prisen med jævne mellemrum kan svinge så meget, forstår jeg heller ikke (Panasonic har også tidligere været med, ligeledes TCL), men det gør automatisk at disse produkter bliver "best buys", da der intet er at udsætte på kvaliteten i forhold til konkurrenterne...

Som du selv skriver, er det IKKE relevant (med mindre budgettet er knapt), da det drejer sig om entry- og mellemklasse-skærme, men hvorfor så lave linket?

Fordi du er god til at klippe og klistre?
Af PeterD
Hvorfor blive personlig ?

Anyway. Du har ret i at prisen betyder meget i ***** tider og ja, jeg forstår heller ikke hvorfor nogle slet ikke sætter skærmene markant ned når de er tæt på at blive afløst af nye modeller..?

Senest vi så det var vel Hisense for et par måneder siden ?

Folk er nok mere prisbevidste nu end får 4-5 år siden.

Vi har jo haft folk på siden som sværgede til Rtings over alle andre OG hvis du bruger tid på at nærlæse trådstarers tråd så står der:

Jeg leder efter et 65”-75” TV, der skal hænge på væggen i en lys stue. Der er store sydvest vendte vinduer lige til højre for den væg for TV’et skal hænge, hvor solen skinner ind igennem det meste af året..og linket hedder:

"The best tvs for bright rooms 2024"

At jeg er god til at klippe og klistre, har... ABSOLUT INTET ...med sagen at gøre.

Men selvfølgelig hvis der ikke er nogen konkurrence på markedet inden for segmentet, så ønsker jeg tillykke med monopolet.

LG's OLED paneler bliver bedre og bedre.

...Og så holder vi plasma uden for denne tråd.
Personlig fordi det er DIG, der digter!

Hvor vil du hen med at "LG's OLED paneler bliver bedre og bedre."?

Har du allerede glemt, at LG har fået konkurrence på deres "monopol" fra Samsung så sent som i 2022?
Hvem der laver de bedste skærme, er der delte meninger om, da de hver har deres fordele og ulemper, men når den ene koster væsentlig mere, så skal man være meget fanboy, hvis man ikke vælger den klart billigste, med mindre der er en væsentlig detalje eller feature, man ikke kan leve uden, hvilket jeg ikke kan forestille mig, der er i dette tilfælde.

Har du selv læst den artikel, du linker til?
Har du, vil du erfare, at de skærme, der bliver omtalt, ikke tilhører toppen af billedkvalitet, som det ser ud til OPs budget kan bære, så ingen grund til at kigge den vej, som du jo også selv skriver, når du kan finde en skærm i topklassen til en pris, der normalt tilhører skærme i mellemklassen!
Af PeterD
Sikke en svada.

Tillykke til Samsung som ikke kan roses nok ..OG, med rette, er blevet det i denne tråd.
Det må være konklusionen og lad os så komme videre så det ikke går op i ren ensidig reklame her på siden og i alle tråde. For det er der ingen der er tjent med. Udover producenten.

Det er en SUPERskærm til en SUPERpris.

EOD.
Jeg ved, det kan være svært at sluge, når man generelt hader Samsung, selvom du den sidste lange tid har prøvet at skjule det, da du fik en masse kritik for dit uforbeholdne had til et enkelt mærke, ved ind imellem at skrive at de også laver gode skærme!

Jeg kan oplyse dig om, at det heller ikke normalt er et mærke, jeg foretrækker, da de tidligere havde en billedfilosofi som skreg for meget "se mig, se mig", med kolde, overdrevne farver og masser af soap opera effekt mm.
Deres reklamegøgl har desuden været så effektivt, at mange har en formodning om, de bare skal have et 55" Samsung, uden de aner en disse om produktet, eller hvad der ellers er på markedet.

Nu påstår du pludselig, at de ikke kan roses nok; hvorledes du kommer frem til den konklusion, har jeg ingen forståelse for!
Skærmen er sikkert ikke bedre end de bedste skærme fra konkurrenterne, men når prisen på tilbud er omkring det halve af konkurrenterne, så burde valget være let.

Når der er et produkt, der skiller sig så kraftigt positivt ud i forhold til det øvrige marked, så er det vel netop, at det er i folks interesse?
Folk, der er på jagt efter en topskærm til en fornuftig pris, kan gøre et godt køb, så det kan de være SÆRDELES tjent med!
Det er vel derfor mange læser med?
Senest rettet af Supergris 03 jun 2024, 01:33, rettet i alt 1 gang.