Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NoNameDesigndk
Hej allesammen

Jeg går og overvejer at købe mig et fladskærmstv. Situationen er så den, at jeg har en ret god stereo effektforstærker jeg har lavet på teknisk skole, men nogle fornuftige højtalere + subw. sluttet til. Det at det er en effektforstærker gør i mit tilfælde, at jeg ikke kan skrue op og ned for lyden på selve forstærkeren.. Derfor slutter jeg som regel kun min bærbar, eller min mobil til det, ved hjælp af phono stik (stereo), da jeg ikke kan styre lyden på min ps3'er :(

Mit egentlige spørgsmål er så, kan jeg tage lyden ud af mit kommende fjernsyn og over i effektforstærkeren (via phonokabler), hvor jeg så på fjernsynet kan styre lyden for hvor meget der kommer ud af effektforstærkeren ? håber I kan følge mig, ellers skriv.. ;)

På forhånd tak ;)

Stephen
NoNameDesigndk
Af NoNameDesigndk
er der slet ingen der ved dette ? Kan man skrue op og ned for en lydudgang i fladskærmstv'er?
Af Volff
Kommer vel an på om hvilket TV der drejer sig om?
Af NoNameDesigndk
Volff skrev:Kommer vel an på om hvilket TV der drejer sig om?
Hmm jeg overvejer meget at købe en Sony KDL-40W4000 når den kommer.. men den er der jo nok ikke så mange der har kendskab til med hensyn til udgange m.m. ;) men hvordan er det på de Sony skærme I har.. ? kan man gøre det ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Oftest er det kun et liniesignal du kan hive ud af phonoudgangene og disse har ikke nogen forforstærker tilkoblet.
Af NoNameDesigndk
yakken skrev:Oftest er det kun et liniesignal du kan hive ud af phonoudgangene og disse har ikke nogen forforstærker tilkoblet.
Så det du siger, med andre ord, er , at jeg kan ikke bruge min effektforstæker + højtalere til et fladskærmstv med mindre jeg får fat i en forforstærker ( vist også kaldet en stereo- eller surroundreceiver).. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det vil være konsekvensen hvis der kun er en phonoudgang. Vær dog opmærksom på at mange receivere også har en forstærker indbygget.
Af NoNameDesigndk
yakken skrev:Ja, det vil være konsekvensen hvis der kun er en phonoudgang. Vær dog opmærksom på at mange receivere også har en forstærker indbygget.
ja det ved jeg godt, så min effektforstærker bliver lidt tilovers i så fald.. hmm.. så kan jeg måske bruge den i mit cykelværksted ;)