Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PSP
Heysa! Har lige købt et 50" PS50C62BXXEE i elgiganten. Problemet er bare at tv logoer brænder meget hurtigt fast.. :S har stillet kontrasten ned til 40, lys40 og skarphed også.. men det brænder stadig hurtigt fast, selv efter 10min ca. Har kørt en breakin/wash dvd i 8 timer, og det da fjernet noget af det, men synes det sker hurtigt igen? Kan det virkelig være rigtigt? specielt tv2 zulu logoet :(
Af kskruger
Jeg vil mene, at der er en fejl på dit nye plasma tv. Har selv et Samsung 42Q97 plasma tv og der er absolut hverken Burn in eller retentioner. Så jeg ville kontakte Samsung's danske support og forhør mig.
Af red_martians
Det bør ikke være rigtigt, men vær lige sikker på at det ikke er image-retention du får. Kan tækkes, hvis du sætter et andet billede henover et minuts tid. Hvis logoet er forsvundet er det ikke burn-in men retention. Det er meget normalt på både billederør og plasmaskærme.
Af PSP
Tak for svar indtil videre!
Ja i har vist ret i det bare var retentioner. Men efter at have kørt en del wash på det sidder der stadig et par bogstaver i hjørnet som ikke kan fjernes.. er det bare noget jeg skal skyde en pil efter eller skal jeg prøve at kontakte samsung/Elgigaten?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Burn-in er ikke noget der normalt dækkes indenfor nogen garanti, da det jo essentielt er selvforskyldt. Det skader dog ikke at forhøre sig om mulighederne for en ombytning.
Af PSP
Har fundet ud af hvad det er som der brænder fast..

Når jeg skifter kanal kommer der en lille boks frem i venstre hjørne, som måske står der i 4,5 sek.

Der står

"P x
NICAM Stereo"

Burde det virkelig brænde så hurtigt fast når det kun er der i så kort tid :S? Det forsvinder altid efter wash men så snart jeg skifter kanal så sidder det der indtil jeg washer igen... virkelig underligt. Lys og kontrast er self under 50%
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den boks har faktisk også givet problemer på mine forældes Q7 skærm fra Samsung. Du kan fjerne den veda trykke på "exit" tror jeg, hver gang du skifter kanal. Det er lidt irriterende, men det skulle gerne gå over når først skærmen er kørt til.
Af PSP
Oki.. altid noget jeg ikke er alene om det :D tak for svaret.