Log ind med sociale netværk
06 maj 2024, 17:38
B-modellen er LGs mest skrabede model efter A-serien er udgået.
Forskellen er beskeden; kan ikke huske om det gælder for nyeste version, men tidligere var det sådan at B-modellerne havde en knap så kraftig billed-processor. Panelet kan/kunne også være af lidt ældre dato, men billedkvaliteten har været meget jævnbyrdig.
Antallet af HDMI-indgange har også tidligere være begrænset, men har ikke tjekket de nyeste versioner...
Forskellen er beskeden; kan ikke huske om det gælder for nyeste version, men tidligere var det sådan at B-modellerne havde en knap så kraftig billed-processor. Panelet kan/kunne også være af lidt ældre dato, men billedkvaliteten har været meget jævnbyrdig.
Antallet af HDMI-indgange har også tidligere være begrænset, men har ikke tjekket de nyeste versioner...
06 maj 2024, 18:44
Du kan sammenligne de to på denne hjemmeside https://www.displayspecifications.com/en
LG G4 77 " oled tv, Yamaha RX-A860, av receiver, Audiovector Avantgarde onwall +R Arrete Sub
Panasonic DP ub820 Uhd afspiller . Waoo 4k tv boks. Apple 4k tv 128 GB, 2022 model.
Panasonic DP ub820 Uhd afspiller . Waoo 4k tv boks. Apple 4k tv 128 GB, 2022 model.
06 maj 2024, 21:47
Supergris skrev: ↑06 maj 2024, 17:38 B-modellen er LGs mest skrabede model efter A-serien er udgået.God pointe med prisen på B4.
07 maj 2024, 00:21
Det kan også lige bemærkes at C3 i modsætning til B3 har EVO panelet, som skulle/burde kunne præstere en højere lysstyrke.
Philips 77OLED809/12, Eversolo AMP-F2, Wharfedale EVO 4.4, Wiim Ultra.
07 maj 2024, 08:42
Du får en teknisk sammmenligning her.
Største forskel er i lysstyrke både i HDR og SDR
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.10
Største forskel er i lysstyrke både i HDR og SDR
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.10
07 maj 2024, 19:36
Kan du uddybe, hvad du mener?
Hvordan kommer B4 ind i billedet?
KBW skrev: ↑06 maj 2024, 23:29Muligvis kan du godt forstå det, men det kan jeg ikke, derfor jeg stillede spørgsmål.Supergris skrev: ↑06 maj 2024, 22:33???Det kan jeg godt forstå!
Hvem var det der skrev til mig at B4 startede på 20.000 kr
07 maj 2024, 19:53
Supergris skrev: ↑07 maj 2024, 19:36Jeg kan godt forstå at du ikke kunne forstå min kommentar. Jeg kom til at svare på en kommentar fra en anden tråd.KBW skrev: ↑06 maj 2024, 23:29Muligvis kan du godt forstå det, men det kan jeg ikke, derfor jeg stillede spørgsmål.Supergris skrev: ↑06 maj 2024, 22:33???Det kan jeg godt forstå!
Hvem var det der skrev til mig at B4 startede på 20.000 kr
08 maj 2024, 15:05
Der er meget større forskel på C og G end B og C.
B og C ligger meget tæt mht. billedkvalitet.
C serien er efterhånden blevet syltet i mange mange år. Den sidste rigtige gode C model var C9 og der er stort set ikke sket noget siden.
Jeg har stadig et C9 i soveværelset, men har set CX, C1, C2 og C3 og de ligner alle sammen hinanden til forveksling i både SDR og HDR.
G2 og G3 ser markant bedre ud men foretrækker i dag QD-OLED.
Ikke at C serien er dårlig, men G serien og QD-OLED er bare en del bedre.
Jeg mener ikke C serien hører til i high-end når vi snakker OLED TV i dag. Et high-end OLED skal kunne ramme 1000 nits i HDR og det kan ingen C model.
Og C4 modellen ser ikke ud til at forbedre ret meget igen igen.
Måske med C5 i 2025 kan man få 1000 nits.
B og C ligger meget tæt mht. billedkvalitet.
C serien er efterhånden blevet syltet i mange mange år. Den sidste rigtige gode C model var C9 og der er stort set ikke sket noget siden.
Jeg har stadig et C9 i soveværelset, men har set CX, C1, C2 og C3 og de ligner alle sammen hinanden til forveksling i både SDR og HDR.
G2 og G3 ser markant bedre ud men foretrækker i dag QD-OLED.
Ikke at C serien er dårlig, men G serien og QD-OLED er bare en del bedre.
Jeg mener ikke C serien hører til i high-end når vi snakker OLED TV i dag. Et high-end OLED skal kunne ramme 1000 nits i HDR og det kan ingen C model.
Og C4 modellen ser ikke ud til at forbedre ret meget igen igen.
Måske med C5 i 2025 kan man få 1000 nits.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto