Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ze47
Hey jeg har hørt at i her inde er de ukronede konger inde for Lcd tv...

Så har brug for lidt hjælp...

Jeg er ejer af et Philips 37"PF9731D/10 det fejler ikke noget men er blevet lidt træt af str. og design, og ambilight bruger jeg faktisk aldrig..

er så blevet lidt lun på det her tv Sony 40" KDL-40D3500

Så ville jeg bare gerne lige høre jeg om et par spørgsmål.

1: Vil jeg kunne mærke en forskel i str. eller gør de 3 tommer ikke en skid? (sidder ca. 2 ½ meter fra tv'et)

2: Vil gerne høre jers mening om Sony 40" KDL-40D3500 er det et godt eller skidt lcd tv?

3: Philips 37"PF9731D/10 Vs. Sony 40" KDL-40D3500 vilket er bedst er det dumt at skifte?

4: er der bedre LCD 40" på markedet end Sony 40" KDL-40D3500 til samme pris ca. 8500,- ?

Håber i kan hjælpe på forhånd tak

Mvh Søren D.

Link til Philips 37"PF9731D/10 spec :

http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf ... ss_dan.pdf

Link Til Sony 40" KDL-40D3500 spec :

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=137618
Af Nick_S
vi har en gammel 9731 stående på mit arbejde. Må desværre skuffe dig og sige at det er det absolut bedste LCD tv jeg har stående - så ja, det ville være dumt at erstatte det med D3500 imo. Den dybde du har i 9731 kan D3500 slet ikke hamle op med. Ikke at D3500 er dårligt 9731 er bare lidt bedre hvis du spørger mig. Skulle du have haft skiftet til et andet lcd skulle det nok være noget D3000 (som i modsætning til D3500 har 100 hz), men den er udgået i alt andet end 32" modellen.

Hvis det skal skiftes skal du over i noget plasma.
Tag et kig på Panasonic PX80 eller LG 42 PG6000, her ville du ku få en federe oplevelse end den du har nu. Mener 42" modellerne fåes til lige omkring 8500.

Og til sidst - hvis du beslutter dig for at skille dig af med din 9731'er må du lige skrive en besked til mig :)
Af Ze47
ser helst det er lcd men er åben over for et plasma.. ved faktisk ikke hvad forskellen er på de 2 andet at plasma er en form for gas
Af Ze47
har nu læst lidt om Panasonic PX80 nogen der har afaring med det tv.. er det så godt som de siger.. slår det mit philips?

Synes ikke jeg kan finde nogle steder på nettet hvor man kan købe det, nogen der ved om der er mulighed for at se det live et sted på fyn?
Af Nick_S
Ja har da erfaringer med det. Er ganske positivt overrasket over det billede det kan levere til den trods alt ret beskedne pris. Tror jeg bestemt du ville kunne blive glad for. Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i det med tv men lige det ektra sort niveau og 24p understøttelse (kontra PX70) er bestemt værd at tage med i hatten når man nu alligvel skal ud og købe nyt tv :)

Du kan købe PX80 her:

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434249#

Ved dog ikke hvor henne du kan se den live på fyn da jeg ikke lige kender nogen panasonic centre derovre af :)

Held og lykke med dit valg.
Af Ze47
Tak for hjælpen ind til vidre.

Er det PX80 så bedre ind mit philips eller hvordan med det.

Så kan jeg se det PX80 kun har dvb-t hvor jeg har hørt man skal have dvb-c for at kunne se tv i fremtiden.

Og er det ikke fuld hd???

Vil jeg kunne køre min xbox 360 på 1080p med composite stik eller havd det nu hedder det blå grønne og røde stik der??
Af TYBO
Hvis du er ude efter noget større så er det da mindst 42" du skal ud efter.
Af Nick_S
DVB - C er den digitale tuner der bruges ved modtagelse af kabeltv. Der kræves ydermere af fjernsynet at det har inbygget MPEG-4 tuner, hvilket der næsten ikke er nogen fjernsyn idag der har. Og dem der har skal du betale betragteligt mere for at erhverve dig. Du kan til alle tider tilkøbe en settop box der vil indeholde mpeg 4 tuner, og via den vil du så kunne se TV efter 31/10-2009 - også alle de nye kanaler der kommer :)

Og ja, mener bestemt at det er et bedre TV end det du har.

Nej det er ikke full hd. Men med den afstand du sidder fra fjernsynet skulle du have et 64 tommer for at kunne udnytte det.
Desuden kræver det jo også at du har nogen Full HD kilder at sende til fjernsynet (eks. PS3 BluRay)
Brugeravatar
Af azrael
Lige en mindre rettelse. Der er ikke behov for MPEG4-understøttelse ved DVB-C-tunere. Det er dog ønskeligt at have som feature ved alle former for DVB-standarden.

De kommercielle nye kanaler, der vil komme på DVB-T-nettet fra efteråret 2009 vil blive vist i MPEG4-kompression. Den nyudnævnte gatekeeper Boxer har dog oplyst, at man vil tilbyde særlige CAMs til ejere af eksisterende DVB-T-tunere med CI-slot. Disse særlige CAMs kan dekodere MPEG4, givetvis forbundet med en eller anden form for nedskalering af opløsningen.
Af Ze47
så har lige været ude ved en ven og set hans nye Sony KDL 40D3500. synes da der er mindst lige så flot billede på det som på mit philips, og kan også snildt se forskel på de 3 tommer der er til forskel, jeg skal game meget på det og har hørt at PX80 ikke er så godt til det da den ikke understøtter 1080p... og der noget med burn osv på det px80 der gør jeg ikke har lyst til det px80..

Åh.. ved snart ikke hvad jeg skal....
Af Nick_S
azrael skrev:Lige en mindre rettelse. Der er ikke behov for MPEG4-understøttelse ved DVB-C-tunere. Det er dog ønskeligt at have som feature ved alle former for DVB-standarden.

De kommercielle nye kanaler, der vil komme på DVB-T-nettet fra efteråret 2009 vil blive vist i MPEG4-kompression. Den nyudnævnte gatekeeper Boxer har dog oplyst, at man vil tilbyde særlige CAMs til ejere af eksisterende DVB-T-tunere med CI-slot. Disse særlige CAMs kan dekodere MPEG4, givetvis forbundet med en eller anden form for nedskalering af opløsningen.
Var med på den med at DVB-C ikke skal bruge Mpeg 4 understøttelse til noget da kabeltv fortsat kører analogt.
Men havde ikke hørt at boxer ville tilbyde de cams der var nødvendige for at modtage mpeg4.. det er jo genialt.
Du forstår altid at gøre mig klogere på DVB området :) Tror det er tredje gang nu. hehe

---

Hvad mener du med at den ikke understøtter 1080? Den understøtter da modtagelse af 1080 endda 1080p/24 men det kan bare ikke vise 1080p. Hvilket jeg allerede har sagt at du ikke ville få brug for ved de størrelser.
Kører du TV'et ordentligt til i starten bliver burn in en meget lille risiko efter cirka 200 timers drift. Skal selvfølgelig ikke tvinge det ned i halsen på dig, vil bare pointere at det nok er det bedste køb du overhovedet kan gøre i din prisklasse.
Mener forresten ikke at have sagt at du ikke kan se forskel på de sidste 3 tommer? Det er skam slet ikke svært :)
Og ja, billedet er skam rigtig flot på D3500, men den dybde og det "motionflow" du er vant til i 9731 får du bare ikke i D3500 modellen :) Men er du klar til at gå væk fra det ville jeg bare pointere at PX80 nok ville være det bedste køb. Men er du så standhaftigt imod plasma, er D3500 bestemt et af de bedre lcd køb du kan gøre i prisklassen.
Af lenasmil
Hej, jeg er helt ny på siden og aner intet om nyt teknologi, andet end det jeg foreløbig har læst herinde :p
Jeg har osse kig på et Sony 40" KDL-40D3500 - har læst på siden, at 40x3500 er fortræffelig i test.

Hvad er forskellen på ovennævnte og 40T3500, bortset fra at sidstnævnte er lidt dyrere ?

På forhånd mange tak :)
Af lenasmil
HULK her var min første misser.
40X3500 er jo bestemt ikke det samme som de andre nævnte og iøvrigt dobbelt så dyrt. Troede X var sat ind som ubekendt :s