Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens.

Nu skal det satme være! Vores gamle billedrørs-TV stod af for et par måneder siden, og vi har set os nødsaget til at se TV via en ældgammel projekter.

Mit valg står mellem LGs 50" PG6000 og Pioneers 5080XA. Jeg har ikke kunne finde nogle tråde herinde om 5080XA, så derfor bliver jeg nødt til at oprette denne her.

Jeg har set LGs tv i virkeligheden, og jeg synes, at det er rigtigt lækkert. Jeg kan godt lide ideen med de skjulte højtalere, og glaspladen er en superide, nem at rengøre og alt det der ;-) Jeg kan også godt lide funktionen med IntelliSensor, eller hvad det nu hedder. Det, som bl.a. Philips også har, hvor der sidder et kamera på fronten, som måler lys mm. i rummet, så backlight mm. automatisk justeres. Jeg ved ikke, om Pioneer har denne funktion. Ulempen ved Pioneer er også, at der ingen højtalere er med til.

Jeg kan dog bare godt lide Pioneer, og KURO serien er jo rost til skyerne alle steder. Det er derfor, at jeg er i tvivl.

Jeg kan få Pioneer til ca. 3000 kr. mere, så det er ikke det, der har nogen vild betydning.

TVet skal bruges primært til fjernsyn. Vi har signal via en antenneforening. Herudover skal det bruges rigtigt meget til at se diverse ting fra PC via et mediecenter (vi bruger en Kiss HDDoptager pt.) Jeg ved ikke, om pixelmapping spiller ind, når vi kører signalet via harddiskoptageren. Den eneste konsol, vi har, er en Wii, og der er det ret ligegyldigt, hvordan det ser ud ;-)

Her er link til de to TV:

http://www.pioneer.eu/eur/products/62/6 ... index.html

http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING

På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
5080XA er en neddroslet version af 508XD og mangler eksempelvis ISF kalibreringsmuligheden, blot så du er klar over hvilken version du har kig på.

Om PG6000 er et bedre TV tvivler jeg dog på uanset hvilken Pioneer du har kig på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg vil ligesom yakken holde på Pioneer som det bedste Tv. Jeg har stadig ikke set et Tv der kommer helt op på siden af Pioneers nuværende modeller.

Nu ved jeg ikke hvor du handler, men 508XD versionen - som har lidt flere features - er faktisk billigere end 5080XD mange steder. Højest sandysnligt fordi der omsættes flere.

Den lille lyssensor findes også i Pioneers Tv - hvert fald 508XD udgaven.
Af ImadeYouACookie
Jeg ved godt, at XA og XD ikke er det samme, men nu kan jeg jo få XA til en billig penge. Er sikker på, at XD vil koste meget meget mere, og det har jeg ikke lyst til at give.

Vi snakker ca. 12k for LG og 15k for Pioneer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ændrer ikke på anbefalingen.
Af ImadeYouACookie
@Yakken: ok, så Pioneer lige meget hvad? :)

@Rasmus: det er hos Pioneer selv. Men det handler om at kende nogen som kender nogen, hvis du forstår ;-) Mere kan jeg ikke rigtigt sige.