Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arsukfjorden
Davs folkens.

Ja jeg oprettede for nogen tid siden en lignende tråd, men gider ikke fremhæve den igen da jeg nu har rodet så meget rundt med budget osv at mine tanker slet ikke ligner dem jeg startede med.

Men jeg er da kommet et stykke siden jeg første oprettede min første tråd om emnet. Nemlig at jeg skal have et nyt TV. Og det TV skal gerne være i 8.000kr klassen. Om det er Plasma eller LCD(dog ikke billedrør;) eller andet er mig ligegyldigt . Designet er helelre ikke så vigtigt men syntes bedst om mørke farver.

Eneste 3 krav jeg har et følgende:

- 37"+

- Skal kunne hænges op på væggen

- Og vigtigst: Det skal være det perfekte TV i prisklassen til konsol(dvs PS3 og X360).

Som sagt så skal det primært, næsten udelukket, bruges til PS3/X360. Selvfølgelig også lidt normalt analog TV, men 80% af tiden skal der spilles PS3/X360 spil. Nok også en smulle DVD og måske engang også blue-rat igennem PS3'eren, men ALLERVIGTIGST er at det skal være perfekt til konsol.

Så vil jeg ikke længere understrege konsol kravet, men i stedet sige at jeg indtil nu er blevet anbefaldet PX80, men en del andre siger at PX80 ikke har høj nok opløsning til at køre spil ordentligt.
Jeg er rablende ligeglad med HD-Ready og full-HD eller om det er Panasonic eller Samsung(skal dog selvfølgelig være kvalitet). Jeg skal bare have et TV som er perfekt til konsol brug, til 8k og størrelsen 37" eller over.

Sidst vil jeg sige at jeg IKKE kan sætte budgettet højere end ca 8k. Startede med en MAX budget på 5.000kr, men efter nærmest religiøse løfter om gode TV hvis jeg lægger flere penge i er jeg gået med til 8.000kr mod at det bliver 37" eller større.

Håber i kan komme et foreslag og en god begrundelse for det for jeg savner andet end bare links og en hilsen der siger: "Super TV - Køb det!":)

På forhån tak!
Af centric
Intet er perfekt. Og slet ikke tv aparater der hele tiden bliver mærkbart bedre. Så det perfekte tv kan jeg ikke hjælpe med.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et Samsung 40M86/40M87. Det er samme model med farven på kanten lige under billedet som eneste forskel. M8 serien opfylder dine krav og kan købes til omkring 8.000 kr. for 40" udgaven.
Evt. kan du købe 37" udgaven for omkring 7.000 kr. men det er uden 'Super Clear Panel' og mindre dynamisk kontrast.

M8 er et af de bedste LCD i øjeblikket, specielt til prisen. Nogle foretrækker plasma, andre LCD. Til dit budget er der ikke meget valg, men der skal ikke være tvivl om M8 er det et super tv hvor man får meget for pengene.
Af arsukfjorden
okay tak. ja så harj eg haft konfirmation i dag og jeg fik overvældene mange penge. Fik 18.000kr. Men det betyder desvære ikke at jeg vil købet TV til 18.000kr. Nej min mor mener ikke jeg skal bruge mere end max 7.000kr på et TV så det er altså max!

Centric. Det du omtaler er også det jeg har kigget lidt på af LCD'erne. Men du siger at 37" er uden "Super Clear Panel", men der står nu på edbpriser.dk under "produktbeskrivelse" at der er "Super Clear Panel".

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=380547

Det er også full HD hvilket jo måske er ganske godt da jeg sider rimelig tæt på der hvor TV skal hænge. Men er der andre foreslag? Som sagt så skal det være til under 7.000kr.
Kunne i evt også komme med et vægbeslag til M87'ern og et hvor der står en pris også. Hva er desuden foreskelen på M86 og M87? Og hva er foreskelen på M8x, S8x og R8x?
Af keler
Nu er det ikke nogen hemmelighed hvad jeg syntes om Samsungs tv, og specielt M serien. Jeg ville til hver en tid tage plasma til konsolspil blandt andet pga. den lave opdateringshastighed og derfor ingen slør.

Px80 all the way baby. 42"'eren fås for 7900,-, og slår M serien med flere længder.
Af Nick_S
PX80 all the way!

Tillykke med det. Brug dine penge fornuftigt - køb panasonic!

Tror bestemt du ville blive glad hvis du havde sådan et samsung TV - lige indtil det gik i stykker. For det er flot det er pænt og det har et okay billede (på nær når du bruger TV tuneren, den er godt nok ringe), men det er godt nok en omgang plastik møg.

Næ du. En px80'er der bliver kørt ordentligt til (break in disk herinde fra), og så ellers bare derud af med konsol gaming!

Så må du lige sige til din mor at det er et krav med 42" når der skal games og at det nu engang koster lidt ekstra.

Det er vel nok det bedste bang for the buck du overhovedet kan få i dagens danmark =)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
arsukfjorden skrev: Og hva er foreskelen på M8x, S8x og R8x?
Bogstavbetegnelsen angiver placeringen i sortimentet. Det har været oppe og vende mange gange her i forum, så den komplette rækkefølge af TVenes position kan du søge dig til. Af de tre er rækkefølgen således (bedste først):
M, R, S.
Hold da fra S versionerne!
Af petjen
Hej alle sammen.

Jeg er ny på siden og på udkig efter et tv. Har sammer overvejelser som "arsukfjorden", måske med lidt mere vægt på, at det også skal bruges som et tv, men ellers regner jeg med, at det skal danse pardans med en PS3 meget af tiden.

@ keler: du skriver at du har set Px80 i 42" til 7900 kr. Så billigt synes jeg umiddelbart, jeg har svært ved at finde det... har du et link?
70'eren kan jeg godt finde til den pris.

Vil I mene, at almindelige dødelige kan se forskel på en Px70 og Px80 begge i 42" ?

Mvh. Peter
Af zyckelmaster
petjen skrev:Vil I mene, at almindelige dødelige kan se forskel på en Px70 og Px80 begge i 42" ?
PX80 har en antirefleksbehandling, som klart er en fordel, hvis der er lyskilder vendt mod skærmen (sol og/eller lamper). Derudover den en smule stærkere i sortgengivelse, hvilket giver bedre farver. Endelig kan den håndtere 24p, hvilket selvfølgelig er en fordel, hvis du skal se Blueray fra fx din PS3.
Af arsukfjorden
Hmm... Som alle andre steder så siger i at PX80 er bedst. Ja i har nok ret, men min mor er sku svær at overtale, men jeg vil da prøve.

Men har i ellers nogle ideer til et godt 37"-42" TV til de stadig(PX80 bliver en undtagelse) max 7.000kr. Skal nemlig ud med den gamel(min far) og kigge på TV engang i næste måned så sakl have nogle på listen.