Log ind med sociale netværk
26 mar 2024, 09:28
brea-ker skrev: ↑25 mar 2024, 21:47 Øv det lader til at Aliens har fået samme omgang, jeg kan godt lide det gritty 80er look Aliens har på blu ray. Men det lader til at Cameron vil have filmene til at ligne sprit nye digitale film som ikke er optaget på analog film ligesom de oprindeligt var og med tilført DNR. Tag nu Predator f. eks den var forfærdelig på blu ray men blev ca 100 gange bedre på 4K uhd skive uden alt det DNR.Der er en del debat omkring netop restaureringen af Aliens. Jeg regner med, at vi publicerer noget om sagen inden længe.
Hmm måske jeg alligevel bliver nød til at anskaffe mig en blu ray afspiller igen, det virker bare lidt skørt for kun 2-3 film.
26 mar 2024, 09:30
Så fik jeg skrevet lidt om den danske og europæiske 4K-udgivelse af Camerons fire film.
Der er en tabel i artiklen, hvor man kan se priser, video/lydformater og tilgængelighed.
'Dybet', 'Aliens', 'Titanic' og 'Livsfarlig løgn' endelig klar i 4K i Danmark
Der er en tabel i artiklen, hvor man kan se priser, video/lydformater og tilgængelighed.
'Dybet', 'Aliens', 'Titanic' og 'Livsfarlig løgn' endelig klar i 4K i Danmark
28 mar 2024, 09:43
Er Titanic versionen på Disney + den samme version man kan købe på iTunes?
Jeg har den udgivelsen fra 12/ 2023 i 4K UHD på BD og den udgave er bare top $$$, i min optik sidder den lige i skabet ikke noget kunstigt her, og lyden er super nice "Atmos"
Jeg har kun sammenlignet overstående udgave med den BD udgave som også indholder en 3D udgave, og det er jo lidt unfair da selve opløsningen ikke er med, der så mange flere flere detaljer i skygge og i højlys, kontrolen i farver og hvidbalance er bare i en anden liga.
Set på LG OLED 83" G3
Jeg har den udgivelsen fra 12/ 2023 i 4K UHD på BD og den udgave er bare top $$$, i min optik sidder den lige i skabet ikke noget kunstigt her, og lyden er super nice "Atmos"
Jeg har kun sammenlignet overstående udgave med den BD udgave som også indholder en 3D udgave, og det er jo lidt unfair da selve opløsningen ikke er med, der så mange flere flere detaljer i skygge og i højlys, kontrolen i farver og hvidbalance er bare i en anden liga.
Set på LG OLED 83" G3
28 mar 2024, 14:53
brea-ker skrev: ↑27 mar 2024, 22:53Jeg har altid elsket hvordan gamle analog film ser ud iforhold til nye digitalt optaget film, og film fra ca samme periode som Titanic f.eks Fast and Furious 1, Matrix, Event Horizon ser alle sammen fantastiske ud som er købt inde på Itunes og man kan se at de er optaget på rigtig film. Men Titanic ligner langt fra noget i den stil.Nu har der gennem årene været mange tilfælde på, at nye udgaver af film har fået en behandling, der gør, at de i manges øjne er blevt dårligere billedmæssigt.
28 mar 2024, 18:22
Tilbage til fremtiden fik en "voksbehandling", da den kom på Blu-ray 
Nu har jeg kun set The Abyss, og den står hamrende flot.
Nu har jeg kun set The Abyss, og den står hamrende flot.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto