Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg er lidt af en LCD noob. Dog ved jeg lidt om f.eks. HD opløsninger. anyways.

Jeg har købt mig et Samsung "37 FULLHD (1080P) LCD fjernsyn (LE37M86BD).

Jeg har købt det hovedsageligt til gaming på min PS3.
Jeg har nu fået sat opløsning til 1080P i PS3 menuen så det hele kører.

Jeg har købt Grand Turismo 5 Prologue som understødter 720p,1080i og 1080P. inde i GT5 options kan man se at opløsningen er sat til 1080P.

Mit spørgsmål nu er at når jeg laver hurtige drejninger i spillet slører billedet på en underlig måde, somom grafikken ikke kan følge med og det bliver noget utydeligt.

Er fjernsynet for langsomt? har jeg købt forkert? eller er det noget trejde?

Takker på forhånd.
Af keler
Én af de mange ulemper ved LCD - Desværre. Det er blandt andet pga. den høje opdateringshastighed.
Af Quickmcj
Der er motion blur i gran turismo.

Dvs. at alt som er i bevægelse i en hvis hastighed vil blive sløret.

Hvis det også ser sløret ud i nogen af dine andre spil, så er det skærmen der er problemet.

Men Gran Turismo gør kraftig brug af motion blur, jeg syntes det ser pissegodt ud, fordi det ser virkelighedstro ud.
Af red_martians
Det er højst sandsynligt motion blur. En anden effekt kan skyldes opskallering. De fleste PS3-spil er slet ikke 1080. de er typisk omkring 600 opskalleret til 1080, hvis du sætter den til det. Der findes dog enkelte 1080-spil til PS3, men de er oftest langsomme, så grafikken kan følge med.
Af Remmerboy
Men Gran Turismo gør kraftig brug af motion blur, jeg syntes det ser pissegodt ud, fordi det ser virkelighedstro ud.
når man kører 200km/t i virkeligheden, bliver synet ikke blurret. det er en hollywood effekt fra fast and furious filmene.

hvis du kan sætte en computer på fjernsynet, kan du prøve at spille på det. ellers prøv med en anden film med noget bevægelser f.eks. cannonball filmene (ud og køre med de skøre)
Af tosa
Remmerboy skrev:
når man kører 200km/t i virkeligheden, bliver synet ikke blurret. det er en hollywood effekt fra fast and furious filmene.
Nej synet bliver ikke sløret. Men hvis man accelererer kraftigt, eller bare kører meget hurtigt vil dynamiske ting (hvilket er alt forbipasserende) være sløret. Det er jo svært at fokusere på objekter der kommer imod dig (eller forbipasserer dig) med 250 km/t.
Af Quickmcj
Remmerboy skrev:

hvis du kan sætte en computer på fjernsynet, kan du prøve at spille på det. ellers prøv med en anden film med noget bevægelser f.eks. cannonball filmene (ud og køre med de skøre)
Du har ikke set det kan jeg høre.