Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dows
Hej
Heldigt, at jeg lige faldt over dette målrettede forum på Google. :)

Jeg er (også) ved at investere i en 19", som skal bruges primært til billeder, en koncert-DVD i ny og næ og lidt tekstbehandling.

Jeg er tæt på at købe en
Fujitsu-Siemens P19-2: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136473
men overvejer også en
Samsung 970P: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171126
eller en
ViewSonic VP930: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157184

Grunden til min "hang" til Fu-Si P19-2 er, at prisen i Tyskland er under 3000 kr. - http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... ukt=358944 - og der er immervæk 400-600 kr. under prisen på de to andre, og så har den S-PVA panel, som (iflg. dette forum) skulle være bedst mod Samsungs 970P's PVA panel og VS VP930's P-MVA panel. Eller er der kun en akademisk forskel ??

Tvivlen skyldes, at Fu-Si'en har næsten et år "på bagen" - hvor Samsung og VS'erne er helt nye konstruktioner, og teknologien jo går meget stærkt på panelområdet. Og så er det svært at støve nogle erfaringer op med Fu-Si'en.

Har nogen her på forum kendskab til Fu-Si P19-2 ??

Hilsen Henning :)
Af sol_jakobsen
f simens bruger det samme panel som et 8/6 bit panel fra samsung, det samme der sidder i 193+. personligt ville jeg nok hælde til 930 eller 970p da de begge har hurtigere opdaterings hastighed. 930 er nok lidt hurtigere, men samsung giver til gengæld 3 års fuld garenti... men hvis du kan få f til under 3k så er det helt sikkert et godt køb, og helt fin hvis du ikke er gamer, dog er det nok lidt irreterende at få byttet skærmen hvis der er noget i vejen.
Af dows
Tak for indlægget.
Hastigheden er ikke afgørende, da jeg ikke slet ikke spiller. Men det med garantien er jeg til gengæld usikker om. Jeg ved, at 970p'eren har "0-pixel" garanti, men jeg kender ikke garantien på Fu-SiP19-2.

Hilsen Henning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På Fujistu-simens' hjemmeside står det i produktspecifikationerne at det er ISO13406-2 (Pixel fault class II) der gælder, dvs. ingen nævneværdig garanti på døde pixels.
Af dows
Jeg har nu haft kontakt til Fujitsu-Siemens support. De oplyser, at der er 0-pixels garanti i 14 dage. Er det normalt, at 0-pixels garantier er så korte ??

Hilsen Henning
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, visse producenter gør det som en gestus for at forbrugeren er sikret et fejlfrit produkt ved købsdatoen, men vil ikke forpligte sig til at servicere så streng en garanti resten af garantiperioden.

Der er også flere butikker der yder samme service på alle deres skærme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har før købt varer hos sidsnævnte forhandler og de har altid været høflige og klar til at svare på alverdens spørgsmål. Desuden var deres information omkring levering eksemplarisk. Jeg har før sendt varer retur til dem også og der havde jeg pengene igen indenfor 1 uge.
Af kenneth molin
jeg vil blot tilføje mht. garantien på Samsung 970p: Der er rigtig nok garanti i 3 år, men det gælder kun lysende pixel fejl og ikke døde pixel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja en helt død er ikke dækket, men det er trods alt ikke så tit at alle 3 subpixels dør. Godt nok dækker de heller ikke døde subpixels, idet de jo bliver sorte, men mon ikke de bytter den alligevel? Du har jo trods alt en forkert lysende pixel på skærmen uanset hvad...

Jeg er faktisk ikke helt obs på om du får en ny hos infocare.dk alligevel, men det er jo et forsøg værd. De personer der har forsøgt herinde har ikke meldt tilbage igen.
Af kenneth molin
skærmen er i øjeblikket hos Infocare.dk og jeg kan se status på den hele tiden. I øjeblikket står der: 2 slukkede (1 grøn og 1 rød) og ikke omfattet af "zero BRIGHT (lysende) pixel " testet OK - så går jeg udfra, at de ikke vil bytte den. Dette var dog den 20 februar - jeg har ikke fået min skærm endnu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor ringer du så ikke til dem og brokker dig over at den ikke er kommet retur? Hvis de allerede har testet den, så må de da se at få den videre i systemet...