Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal i løbet af nogle måneder spare sammen til ny gamerskærm.

Jeg har forelsket mig i denne Eizo http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smla ... oduct=1658

Men kan jeg bruge den til spil når den har 5ms responstid og ikke 2ms??

Det skal siges, at jeg har været fuldt tilfreds med min efterhånden lidt gamle Samsung SyncMaster 910mp. Også til at spille Crysis. Men nu vil jeg gerne have widescreen og dvi. Og så vil jeg gerne vride lidt mere ud af mit 8800GT
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
5 ms burde for de fleste vedkommende være helt fint. Jeg benytter selv mine S-PVA baserede skærme til spil og de er normeret til endnu mere og i realiteten er de væsentlig langsommere end hvad en 5 ms TN skærm kan levere.

Jeg spiller både CS:S og Crysis på 6 ms paneler.
Af Clax
Tusind tak for hjælpen. Det er virkelig rart, at der findes et sted med kompetente guider når man bevæger sig ud i den Elektroniske Jungle. Jeg vil forfølge drømmen om min første Eizo.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk på at selvom det er en Eizo skærm, så er det altså stadig et TN panel der sidder i den. Farvegengivelsen må ikke sammenlignes med de Eizo-skærme vi har testet her på siden tidligere.
Af Clax
Det er jeg opmærksom på. Men hvis jeg skal nå at skrabe sammen til en skærm inden for en overskuelig tid bliver det nok alligevel et TN panel. Jeg forestiller mig, at Eizo ligger i den gode ende kvalitetsmæssigt..
Det der også ved Eizo, er foden, der har mange indstillingsmuligheder. Mange af de andre 22" i den billige ende har ikke det der ligner. Det er også det, der efter min mening, gør at de ikke er særlig kønne. Skærmene er meget pæne, men de står på en spinkel fod af stiv plastic.