Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aaroe
Hey.
Sidder hos en kammerat, som har et Samsung M87, og vil gerne have 1:1 pixelmapping... Er det noget man skal slå til? Eller gør den det automatisk?
Af aaroe
Slet ingen der ved noget?
Fandt en anmeldelse af M87'eren her på Flatpanels. Der står der føægende:
Af billedformater kan man vælge Auto – bred, 16:9, vid, zoom, 4:3 og en såkaldt ”kun scan” (som sikrer 1:1 pixelmapping).

Men går jeg ind i menu'en, så kan jeg kun vælge 16:9 eller 4:3 - "Just scan" er disabled...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1:1 pixelmapping er ikke en funktion du kan aktivere. Der er flere der har haft problemer med at få skærmen til at fungere tilfredsstillende via VGA tilslutninger, men via DVI/HDMI skulle det være muligt.
Af aaroe
yakken skrev:1:1 pixelmapping er ikke en funktion du kan aktivere. Der er flere der har haft problemer med at få skærmen til at fungere tilfredsstillende via VGA tilslutninger, men via DVI/HDMI skulle det være muligt.
Ok... Min kammerat kører netop også VGA. Han må ud og have fat i et DVI->HDMI kabel :)
Tak for svaret ;)
Af aaroe
Lige for at gå lidt off topic, så var jeg nede hos Tape Connection forleden. Der prøvede vi at tilslutte min MacBook Pro til PX80'eren, via DVI->HDMI, men det fungerede ikke. En af medarbejderne dernede, sagde, at jeg skulle have endnu en konverter... Kan ikke huske hvad den hed, eller hvorfor den skulle være der.

Er der forskel på DVI udgange i en computer? - Siden min havde brug for en comverter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart skulle det nu altså virke når blot du har DVI adapteren.

Prøv at sætte Mac'en til 720p-output (dvs. 1280x720) og slå overscan fra. Med overscan slået til mister du en lidt at skærmbilledet øverst og nederst.
Af aaroe
yakken skrev:Umiddelbart skulle det nu altså virke når blot du har DVI adapteren.

Prøv at sætte Mac'en til 720p-output (dvs. 1280x720) og slå overscan fra. Med overscan slået til mister du en lidt at skærmbilledet øverst og nederst.
Det vil jeg jo også mene. Vi havde en DVI->HDMI adapter i Mac'en, og derfra et almindeligt HDMI kabel op til PX80'eren... Den eneste opløsning vi prøvede var 1024x768, som i øvrigt fungerede fint over VGA.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så må jeg melde pas. Ovenstående er taget fra et andet forum hvor en bruger har benyttet sin Macbook Pro med en DVI adapter sluttet til et PX80, hvor det virkede.
Af Corax
Det er muligt at få 1:1 pixelmapping både med VGA og HDMI. Bare sørg for at den port i tilslutter PC'en hedder PC, så sørger skærmen selv for at indstille det.
Af arnecitron
Du skal benytte hdmi 2 (den øverste bag i tv'et). Og så skal du gå i indstillinger og navngive denen indgang PC.

Og selvfølgelig sende 1080p fra din PC.

Det står som en drøm på mit tv :-)

Mange hilsner