Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vocale
Jeg står og skal have et 37" Fjernsyn, men det skal også bruges til min computer.
Jeg tænkte på hvad der bedst til det formål(plasma eller lcd)?

Nogen der har erfaringer med denne model:
- Viera TH-37PV7F

eller er der nogle der kan anbefale nogle tilsvarende til omkring 6500kr?
Brugeravatar
Af Stefan V
Jeg har TH37-PV70 og jeg er super gald for det! Jeg vil nok ikke sige at det er det mest optimale tv til pc brug. Både fordi at der kan forekomme burn-in hvis du har mange still billeder som der ofte er når man har tilsluttet en computer. Også fordi man godt kan savne 1-1 pixelmapping :((
Ellers vil jeg sige at fjernsynet levere et afsindet godt billede til prisen! Både dvd og blu ray ser godt rigtig godt ud :)
Af vocale
okay men hvilke fjernsyn er der så til max 6500kr som har pixel 1:1 og har det bedste billede? Vil helst have 37" hvis det kan lade sig gøre
Af red_martians
kunne forestille mig at din stil så ville være Toshiba 37C3005. Den mangler digitaltuner, men er generelt over gennemsnittet. Den har ret god lyd af et fjernsyn(hvis du skal bruge det) 1366x768 og pixelmapping via VGA-stik. koster vist lige omkring 6500.. måske 7000kr:-(
Af vocale
okay er der andre end Toshiba? Hvad med LG, syntes ikke der er særlig mange der har anbefalet dem, har hørt at de har 0 pixel tolerance og at de kommer ud og ombytter skærmen, hvis den har pixel fejl. Det må da siges at være service?
Af vocale
vil det måske være bedre at vælge en 32", for at få et ordentligt tv til computer?
Af red_martians
Skal desværre skuffe og sige, at pixelfejl i dag nok er den mest sjældne fejl man ser på fjernsyn. De fleste forhandlere er helt sikkert til at snakke med angående dette. De kommer nok ikke at henter, men kunne forestille mig, at hvid du spørger personligt, vil de gerne stikke dig et nyt hvid du føler dig generet af det.
Af vocale
okay bare i orden. kom til at tænke på om panasonic også er gode til at lave lcd-tv? De har jo nogle ret populærer plasma modeller.