Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg går rundt og skal have et nyt tv, men er jo ligepludselig blevet bange da jeg har læst at næsten alle fladskærme ikke kan køre det nye signal der kommer i 2009.

Mit spørgsmål er så, hvad skal man kigge efter for at det kan overleve at vi går over til et andet signal, har læst noget om MPEG-4, skal Tv'et kunne tage det for at man skal kunne se tv efter 2009?

Har prøvet at læse lidt på den her side, men ved ikke om jeg rigtig forstår tingene rigtig..

Mit behov er ikke så stort; 32-37 tommer, det må godt være enkelt og stilet, så det vigtigste er faktisk at jeg kan tage signalet så jeg ikke skal smide det ud om 1 år.

Jeg modtager kabel tv, ved ikke om det gør nogen forskel for signalet vedr. tv'et?

Håber nogen kan hjælpe med en afklaring og må meget gerne komme med nogle eksempler på et tv som ville være godt..

Mvh, Andreas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"Fremtidssikret" er der ikke noget der hedder. Du kan risikere at der kommer noget helt nyt når analogt kabel-TV engang nedlægges (hvilket ikke sker de næste 4-5 år). Det er DVB-T nettet der nedlægges i 2009.

Hvis du vil have et TV med MPEG4 dekoder, så kan du se på Sonys nyere modeller.
Af Andreas_Baran
dvs. at hvis jeg bare køber et tv med DVB-C, så burde det kunne klare det lidt endnu?? og at MPEG-4 er mere eller mindre ligegyldigt lige de næste par år??
Af lennon
Køb en monitor !

Du slipper alligevel ikke for xtra boxe . .
Af TYBO
Mit råd er at man ikke skal købe TVet for dyrt.
Der er ikke noget som hedder fremtidssikret og om 4-5 år har du ikke den skærm som du køber i dag da priserne er langt under det vi ser i dag og teknologien en helt anden og langt bedre.

Selvfølgelige kan man da købe et dyrt TV hvis penge er lige meget...men personligt vil jeg ikke give mere end 7000-8000kr for en 42" i dag da pengene hjemme ved os ikke hænger på træerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vælger dit TV ud fra billedegenskaberne og ikke hvilke tunere der sidder i, så er du langt bedre stillet. Et TV der viser et godt billede idag viser ikke et ringere billede når signalerne bliver bedre.