Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LB
Har netop fået mit nye tv hjem og glædede mig rigtig meget til at komme igang. Problemet er bare at jeg får nogle tynde streger hen over billedet på nogle af kanalerne. Primært DR og TV2. Kanal 5 og TV3 og andre står knivskarpt. Mit andet TV, som står i soveværelset, får signal fra samme stik og der er intet problem med nogle af kanalerne. Har prøvet at tage splitteren ud, så kun mit Samsung TV er tilsluttet, og har prøvet med et andet antennekabel. Ingen af tingene gav resultat. Signalet fra kabeltv fejler altså ikke noget. Har også prøvet at indstille alle kanalerne forfra uden held. Hvad kan der være galt med mit nye TV?
Af zubzer0
Får du Dr og tv2 via alm. (analog) stueantenne? i så fald kan det sagtens være nogle forstyrrelser.
Hvis du har nogle uafskærmede samninger på kablet eller andre ledninger som løber langs antennekablet kan dette være skylden.

Jeg også tynde (halvgennemsigtige) vandrette streger på mit ene tv som får signalet via alm. antennekabel fra min parabol reciever.
Af LB
Jeg får signal gennem yousee kabeltv, så der burde IMO ikke være nogen forstyrrelser der. Og mit andet 26" lcd tv i soveværelset får signal fra samme stik uden problemer. Kablet til samsung tv'et løber sammen med både strømkabel, scartkabel, audiokabel og en masse højttalerkabel. Men da jeg forsøgte med et andet antennekabel gik det direkte fra tv'et over i stikket. Der gjorde det samme problem sig gældende. Så jeg formoder det ikke har noget med kabel eller uafskærmede samlinger at gøre. Andre forslag inden jeg udvikler en samsung depression? :(
Af zubzer0
Hmmm, det lyder godt nok suspekt...
Kan du fange et billede af hvordan striberne ser ud?
Af LB
Godt nok kun taget med et dårligt mobilcam, men det burde være til at se. Stregerne er ikke altid det samme sted på skærmen. De bevæger sig oppefra og nedover skærmen. Men de har hele tiden den samme bredde og som du kan se på en af billederne er der to brede streger med flimmer.

http://bjerregaard.in/SP_A0133.jpg

http://bjerregaard.in/SP_A0131.jpg
Af aaroe
Er der ikke også forskel på, hvor følsomme de forskellige tv er over for støj?
Af LB
bump for svar på denne tråd...