Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BadBadedyr
Hej alle sammen...

Ja, jeg er også en af de dem, der skal ud og ha en fladskærm, og ja det er så min først, og er kommet til den dejlige side, efter en god ven, sagde jeg skulle prøve at se/læse her...

Vil gerne ha lidt hjælp til at finde det rigtige tv, så jeg kan starte med at tage ud og se på dem, da jeg lige nu er på herrens mark :p

Er i tvil om LCD Vs Plasma, er i tvil om jeg har behov for full hd, eller hd ready er nok, og hvor stor skal den være...

Jeg sider 3.00m væk, og skal bruge tv til Yousee (har ikke digital signal endnu, men det kommer nok), og bruger jeg det værktøj på siden her siger den nogle og 52", spørger jeg min lokal tv mand, siger han 42" er mere ind nok på den afstand, og der er jo en del forskel i prisn på en 42" og 50",60"

Skal bruge tv til tv ca 40%, Blu Ray ca 30% og ps3 ca 30%, da jeg regne med at købe en ps3 til at lege på og se film, håber det er okay også...

Pris siden er nok max 20.000 kr, dog gerne mindre.....

Så hvis i kan hjælp mig lidt på vej, så jeg kan komme igang med at få set på nogle stykker, vil jeg bliver meget glad...

Nogle der ved om der er nogle butikker tæt på Skive (7800) til fremvising, eller skal jeg til Århus for at se dem ???

1000 tak for denne gode side og forum, og glæder mig til at kommer igang med at "jagte" min nye tv...

Hygge... :D :p ::l

Edit:
Det var ikke 3.90m men 3.00m, men er lavet om nu, sorry
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I din prisklasse er Pioneer 428XD toppen af poppen. På 3 m afstand kan du ikke se om det er fuld HD eller ej i den størrelse.
Af Fellix
Kan kun give yakken ret, hvis du vil ud og have et tv oppe i størrelsen, er Pioneer det helt rigtige valg. Hvis du gerne vil have en 50", kan det muligvis lade sig gøre billigere om nogen tid, da de har det med at sælge ud af deres "ældre" modeller når de nye ankommer.

Prøv evt. butikker som Expert eller Fona, bare for at se TV'et an.
Af gullip
Pioneer er et rigtig godt valg (bedømt fra flere anmeldere/købere af fjernsynet osv.)
Du kan få det fra england til ca. 17.000+fragt med EU garanti, så du kan få det repareret i Danmark.
www.krishav.co.uk er der efterhånden flere danskere, som er blevet glad for, da de stempler garanti sedlerne, samt hurtig levering og god service.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
428xd koster mindre end det her i dk...
Af lennon
Tror "gullip" fejlagtigt reffererer til prisen på xd508 .
Af gullip
Ja lige præcs, det gik åbenbart lidt for hurtigt =)
Af BadBadedyr
Takker for de mange svar..

Som jeg kan se her fra er en 42" altså nok til mine 3.00m, og det er fint, da de ekstra " koster en del :-)

Så var en tur nede i den lokal Merlin, bare for at se lidt mere på fladskærme, ved godt det ikke er de mærker, men nu kunne jeg da vælge den rigtige størelse at se på...

Så på en lcd full hd fra PHILIPS imod 2 plasma også fra PHILIPS 1 hd-ready, og en full hd...

Og lcd var klart bedre i ps3 og film, og plasma var bedre med tv, er det normal, sådan det hænger sammen, eller er der en verden til forskell op til de mærker i har forslået, da det jo nok er ps3+BR jeg skal bruge den til mest ??

Vil ikke købe en Philips, det var bare for at se lcd Vs plasma, da vi ikke har butikker her, men de mærke i skriver om, dem skal jeg på tur for at se...

Min gode ven har forslået mig at købe Panasonic - TH-42px80 som jeg kan se i siger godt for, mange steder på dette forum, også bruge de penge jeg spare på et godt lyd-system, da jeg ellers ville ha vente med det til senere...

Hold da op mand, det er svært det her, som først gang købe, he he

Ha' en rigitge god'dag alle sammen...
Af zyckelmaster
Jeg vil våge den påstand, at Pioneers (og Panasonics) plasma-skærme levere langt bedre billede ved film - hvad enten det er dvd eller Blueray - end prismæssigt sammenlignelige lcd-skærme.

Det er i den forbindelse nok også vigtigt at være opmærksom på, at de tv du ser hos forhandlerne slet ikke er indstillet korrekt rent farvemæssigt, og at du derfor vil blive jævnt træt af at se på det, når du kommer hjem, hvis ikke du ændrer på standardindstillingerne - Panasonic er vist i øvrigt dem der er bedst til at ramme "rigtigt" fra start.

Hvad angår valg af skærm, så er Panasonic PX80 en rigtig god skærm, men ikke helt på højde med Pioneer 428XD. MEN hvis du slet ikke har noget lydsystem i dag, så er der efter min mening god mening i, at bruge 10.000 kr. på PX80 og de øvrige 10K på forstærker og højtalere. Det vil hæve det samlede indtryk markant (du havde vist 20K i alt, ik'?)...
Af tosa
BadBadedyr skrev:
Så var en tur nede i den lokal Merlin, bare for at se lidt mere på fladskærme, ved godt det ikke er de mærker, men nu kunne jeg da vælge den rigtige størelse at se på...

Så på en lcd full hd fra PHILIPS imod 2 plasma også fra PHILIPS 1 hd-ready, og en full hd...

Og lcd var klart bedre i ps3 og film, og plasma var bedre med tv, er det normal, sådan det hænger sammen, eller er der en verden til forskell op til de mærker i har forslået, da det jo nok er ps3+BR jeg skal bruge den til mest ??
Hej BadBadedyr.

Nej, Pioneer giver den bedste/mest korrekte billedgengivelse et TV kan gengive i dag, både når kilden er SD og når der bruges HD kilder.
Det du kan have været ude for, er at LCD'er notorisk er sat op til at have kraftigere farver (som er unaturlige, og derved ikke så korrekte, og derved igen ikke gengiver lige så mange detaljer som de TV med mere korrekt billedgengivelse). Det vil få Plasmaerne til at se mere matte ud i farverne, og det er ikke bare tilfældigt. De fleste producenter sætter deres TV op til at vise alt for kraftige farver i grundindstillingerne, da undersøgelser har vist, at det sælger bedre.
"problemet" med plasmaskærme på display er så bare, at ved opstilling blandt LCD'er, vi lde ved førstehåndsindtryk se mere matte ud.

BadBadedyr skrev:
Min gode ven har forslået mig at købe Panasonic - TH-42px80 som jeg kan se i siger godt for, mange steder på dette forum, også bruge de penge jeg spare på et godt lyd-system, da jeg ellers ville ha vente med det til senere...

Hold da op mand, det er svært det her, som først gang købe, he he

Ha' en rigitge god'dag alle sammen...
Kort sagt, Pioneer har den bedste billedgengivelse af noget TV i dag, og derefter kommer Panasonics TV. Referencemodellen er Pioneer, og mange der vil have en lidt billigere model (mig selv inklusive) køber Panasonic. Om forskellen er merprisen værd har været diskuteret mange gange, og i enden kommer det an på personlige præferencer.

Jeg tror sagtens du kan leve med et Panasonic, hvis du også vægter god lyd, og gerne vil have surround med nu, i stedet for at vente på det.

Du skriver det er svært - Jeg synes egentligt det er nemt, hvis man lytter til eksperterne (hvilket jeg også gør). Man vælger bare Pioneer, hvis man vil have det bedste uanset pris. Hvis man vil have det bedste til en mere overkommelig pris, vælger man Panasonic.

Og i de meget få tilfælde, hvor man enten har TV'et placeret et sted hvor solen skinner ind på, og man ikke kan bruge gardiner, eller trække for på anden vis, eller hvis man vægter design af TV'et højere end billedkvaliteten, kan man vælge noget andet.
Af BadBadedyr
Hej igen..

Har fået købt mig et stk. TH42PX80 fra ppradio, og er meget tilfreds, både med ppradio hurtige levering, og selv tv, jeg takker mange gang for det gode forum, og hjælp til mit køb...

Er der nogle steder jeg kan finde en god guide for en der er total "dum" til at instille sit tv :-)

Tænker her på til anolog tv, til hdmi fra ps3, og hvis der skal være nogle special til dvd fra ps3, blu ray fra ps3...

1000 tak igen...

Ha en rigtige god week end alle sammen...
Mvh Per
Af chico
Se evt. i den "officielle tråd for PX80".