Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
Det er ikke altid jeg opdager at der ikke er danske undertekster før jeg køber en film. Hvis der ikke er "Rapporterer jeg et problem" og får pengene tilbage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Rasmus Larsen skrev: 12. okt 2023, 15:09 Så kom Mission Impossible: Dead Reckoning i 4K DV og Atmos.

Se her: https://apple.co/46JXSSF

Det er lidt skørt med de her store film, der bare dukker op uden varsel, men OK, vi tager det med :) Den kommer til leje den 8. november.
Jeg har igen kigget nærmere på forholdene hos de frem store VOD-tjenester i Danmark. Endnu større prisspænd denne gang.

'Mission: Impossible 7' er ude i 4K Dolby Vision & Atmos – se priser
Af Flemming Larsen
Jeg synes nu, at de er ret gode til, at svare. ja, der er en del film uden Danske tekster. Det værste er næsten, at der jævnligt er Norske og eller Svenske tekster på. Der har været en tidligere udgave af ET, hvor der var Danske tekster på. Men den forsvandt desværre. Jeg havde en overvågning på, på CheapCharts. Men lige pludselig var den væk. Jeg holder bestemt ikke igen med at købe film derinde. Er på + 1000 film, så der bliver brugt lidt penge. men så er det heldigt, at vi har CheapCharts.
Af Flemming Larsen
👍🏻. Det er ret fedt med den app. Det er ret ofte, at prisen bliver sat ned på film. Jeg har fået mange store film til 49.- som er den pris som ofte er den laveste.
Af steadi
Hvis jeg vil købe eller leje en film på iTunes, som også kan ses på en streamingtjeneste, så har jeg lidt svært ved at se hvilken billedkvalitet, som iTunes har filmen i - hvordan gør jeg det nemmest? Synes ikke jeg kan se billedkvalitet, når jeg trykker fx "køb".

Fx "Black Hawk Down" - her får jeg kun en henvisning til Viaplay, men jeg kan ikke se om et køb er i 4K eller HD.
Af Flemming Larsen
steadi skrev: 16. okt 2023, 01:09 ah, så lykkedes det at finde den. Lidt pudsig adskillelse over flere apps.
Det med adskillelse over flere apps, er efter at andre streamingtjenester er inkluderet i Apple TV appen. Det er faktisk ret fedt, hvis der er noget som man ser de andre steder. Og så kan du vælge, om du vil købe eller eventuelt se det på en tjeneste du alligevel betaler for.
Af steadi
Flemming Larsen skrev: 16. okt 2023, 12:14
steadi skrev: 16. okt 2023, 01:09 ah, så lykkedes det at finde den. Lidt pudsig adskillelse over flere apps.
Det med adskillelse over flere apps, er efter at andre streamingtjenester er inkluderet i Apple TV appen. Det er faktisk ret fedt, hvis der er noget som man ser de andre steder. Og så kan du vælge, om du vil købe eller eventuelt se det på en tjeneste du alligevel betaler for.
Det er måske også mere implementeringen, som jeg studsede over. For hvis jeg i TV-appen slår Black Hawk Down op, så bliver jeg rigtignok henvist til Viaplay - men der er også mulighed for at købe eller leje den. De to sidstnævnte sender mig dog ikke videre til iTunes, men der kommer bare en “køb”-mulighed frem.
Brugeravatar
Af Pede8000
Mange tak for info om Mega Movie Week. Købte John Wick (DV/ Dolby 5.1) og Spiderman (DV/ Atmos) til super pris. Så er det bare om at finde tid til at få dem set.

Begge er vel nærmest HDR demo-materiale.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 81