Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dallezuper
Hejsa,

Fedt forum her.

Skal selv til at investere i en fladskærm. 32 er stort nok.

Har kigget på samsungs 61B model, men synes det er noget skidt at den er helt sort. kan det fåes med lidt sølv på også?

Har også kigget på zeptos tv:
http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=L ... 4tPeOAfEGW

Nogen der har set det live?

Ved ikke om kvali er god nok?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Idet Zepto's model kun har 1000:1 i kontrast er det nok ikke det samme panel som på Samsungs model og er enten et S-IPS som på Philips' TV eller en ældre version af Samsungs PVA paneler. Læg mærke til at der er 8 ugers leveringstid på Zeptos model...

Jeg tror oplevelsen vil være bedre med 61B modellen, men den fås ikke i andre versioner end den helt sort.
Af dallezuper
Hejsa,

Tak for svaret.

Hvad vil det hel præcist sige at kontrasten kun har 1000:1?

Ser det ikke fjollet ud med et helt sort tv når alt jeg har af dvd afspillet og anlæg og video er sort?

Nogen der har billeder af deres "hjemmebio" hvor dette tv er brugt?
Af hest
Nu er jeg selv mest til sølv, men et TV der hænger på vægen bør være sort efter min mening. Synes ikke sølv vil være særlig flot at have hængende og når du har alt i sort i forvjeen gør det ikke noget.

Samsungs 61B er jo et flot TV i forvejen så det tror jeg ikke du vil fortryde
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At kontrasten "kun" er 1000:1 er som sådan ikke dårligt, men de nye modeller fra Samsung har mere end 3000:1 pga. dynamisk forbedring i S-PVA panelet, hvilket giver en meget flot sort farve, hvilket mange andre skærme har svært ved at producere.
Af dallezuper
Okay, mange tak for hjælpen. Det hjalp på forståelsen.

Anbefaler i at lave forsikring hvis man køber f.eks. samsung 61b?

hvad er det billigste man kan købe det for i en netbutik og i en almindelig butik?