Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nowak
Hej Flatpanels.dk

Når man skal til at bestille en fladskærm og få den tilsendt, er der så ikke noget med at forsendelses metoden har noget at gøre med granti og pixelfejl og sådan?

Er der en herinde der ville være så rar at forklare hvordan det helt præcis hænger sammen?

Tak på forhånd

-Nowak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan vel ikke vælge hvordan du vil have skærmen fragtet? Plasmaskærme skal fragtes opretstående, men du har jo ingen indflydelse på dette selv. Det er op til vognmanden.
Af aaroe
Personligt har jeg også betænkeligheder, når jeg her til d. 1/5 køber min skærm. Jeg har arbejdet hos Danske Fragtmænd i Århus, og har set hvordan tingene nogen gange bliver behandlet, og Post Danmark er ikke bedere. Dermed ikke sagt at de aldrig bliver behandlet ordenligt, for det gør de selvfølgelig. Ved bare hvor gal i skralden jeg bliver, hvis den er beskadiget når den ankommer. Derfor regner jeg med at afhente selv.

Ved heller ikke hvor godt fragtmanden respekterer, at plasma skærme skal transporteres i oprejst tilstand. Jeg er sikker på at den sagtens kunne blive lagt ned, hvis det eksempelvis lige passer med den øvrige last, for på den måde at udnytte pladsen i bilen bedst muligt.
Af nowak
Tak for svarene !

Så håber jeg bare at den fragtmand der skal have min skærm med har noget mellem ørene :)
Brugeravatar
Af Stefan V
Plasmaskærme bliver normalt transporteret oprejst på en palle. Den er ikke lige til at ligge ned. Problemet er mere hvor uforsigtigt den bliver kørt rundt med diverse palle-løftere. Glasset går jo nemt itu. Der er faktisk mange fragtmænd som ikke gider at køre med plasma skærme fordi det er dyrt for dem, hvis de smadre dem :((

Anyways, bare sørg for at tjekke pakken inden du kvitterer for den. Hvis den er beskadiget kan du jo nægte at modtage den.

Held og lykke med købet