Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andmm
Hvad er egentlig bedst nu om dage. Jeg sider med en Sony g420 crt skærm som må karakteriseres som en highclass crt skærm… kan en skærm som eks. NEC 20WGX2 hamle op med den gamle?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må definere spillevilkårene hvis man skal besvare noget sådant. CRT vil være overlegent på nogle punkter og LCD vil være det på nogle andre.

Lysstyrken, skarpheden og ergonomien vi være klart bedst på en LCD skærm.

Responstiden på en LCD skærm er væsentlig højere end hvad der kan oversættes til responstid på en CRT skærm. Betragtningsvinklerne er væsentlig dårligere på LCD, men S-IPS panelerne er dét der kommer tættest på.

Farvegengivelsen på LCD kan betragtes som "on par" med CRT.
Af BrunoB
Jeg gik fra en Compaq QVision172 (m Sonys Triniton billedrør) til omtalte NEC 20WGX2 Pro.
Og udover at man godt kan ane lidt "motional Blur" O_O ude i siderne ved helt hurtige game bevægelser
(erfaring udelukkende fra racersims) så er oplevelsen af billedet så forrygende meget bedre at jeg aldrig ville skifte tilbage.
Af andmm
2#)okey du siger at responstiden er bedre på lcd, gælder det pgså få andre paneler ud over TN (eks det som sider i 20WGX2). mener du at det primære som er godt ved crt er begragtningsvinkler?
en som vil sælge NEC'en skriver
"Årsag til salg:
Har nu været igennem 1 x samsung 226bw, 2 x HP 2207h, 1 x NEC 20GWX2 og sidder nu med den bedste af dem jeg har set: NEC 20GWX2 pro. Jeg kan åbenbart ikke vænne mig til LCD. Bliver lidt ved CRT endnu.

Som du nok kan læse er jeg særdeles kritisk ::l Du kan derfor regne med at skærmen er testet i alle ender og kanter og er komplet fejlfri.
Original emballage + kvittering medfølger naturligvis."
Af Remmerboy
andmm skrev:2#)okey du siger at responstiden er bedre på lcd, gælder det pgså få andre paneler ud over TN (eks det som sider i 20WGX2)
han skriver "højere responstid" altså flere ms. ikke lavere ms.
jeg sidder selv med crt. mest fordi jeg ikke bliver bundet af fiks antal pixels jeg skal køre med.
men det skal jeg nok vænne mig af med, da den teknologiske fremskridt ser ud til at køre i native opløsninger. så jeg venter på oled/fed/sed skærme, som jeg mener at den teknologi er den reele arvtager af crt